جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایندگان جنبش های فلسطینی در سفارت ایران در بیروت

حوزه/ حسن حب الله گفت: حمایت ایران از مردم فلسطین به امروز بسنده نمی شود، بلکه ایران همواره حامی فلسطین بوده و در راه آزادی آن و بازگرداندن کرامت مردم مظلوم آن تلاش کرده و در این راه سختی های زیادی را متحمل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه العهد لبنان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان بعد از ظهر روز گذشته در مراسمی حمایت رمضانی خود از اردوگاه های فلسطینی را آغاز کرد. در این برنامه قرار است 5000 سبد غذایی به مناسبت ماه رمضان میان فلسطینیان ساکن لبنان توزیع شود.

در این مراسم محمد فتحعلی سفیر ایران، جمعی از کارکنان سفارت، حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در حزب الله و نمایندگان گروه های فلسطینی و مجلس علمای فلسطین حضور داشتند.

در این مراسم ابوکفاح عضو جبهه مردمی فلسطین در سخنانی خود به نمایندگی از گروه های فلسطینی از مواضع جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در قبال مساله فلسطین و حمایت های ایران از حقوق فلسطین و مردم آن و دفاع از مستضعفان جهان تشکر کرد و گفت: شعار ایران وحدت اسلامی است و روز جهانی قدس نیز از ابتکارات ایران است و مساله فلسطین هواره در راس اولویت های ایران بوده است.

شیخ سعید قاسم نیز در سخنان خود به نمایندگی از مجلس علمای فلسطین در لبنان از حمایت های ایران از فلسطینیان ساکن در اردوگاه های لبنان تشکر کرد و گفت: با همکاری میان ایران و مقاومت فلسطین و حزب الله و محور مقاومت و یاری تمام آزادگان جهان به زودی شاهد آزادی فلسطین خواهیم بود، اما تا آن زمان باید تفنگ در دستان ما باشد و به سوی دشمن صهیونیستی شلیک کنیم.

حسن حب الله نیز در سخنان خود از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن تجلیل کرد و گفت: حمایت ایران از مردم فلسطین به امروز بسنده نمی شود، بلکه ایران همواره حامی فلسطین بوده و در راه آزادی آن و بازگرداندن کرامت مردم مظلوم آن تلاش کرده و در این راه سختی های زیادی را متحمل شده است.

وی افزود: ما باید جنبش های مقاومت و انتفاضه فلسطین را برای رسیدن به اهداف خود فعال کنیم، زیرا اوضاع کنونی منطقه گواه بر آن است که برخی کشورهای عربی منطقه دیگر فلسطین را نمی خواهند و آن را وبال خود می دانند و سفر ترامپ به منطقه نیز برای تمام کردن همیشگی مساله فلسطین صورت گرفت.

حب الله ادامه داد: ما به هیچ وجه با سازش و تفاهم در مورد مساله فلسطین راضی نمی شویم و تنها خواسته ما آزادی تمام سرمین فلسطین و بازگشت تمام اسرا به سرزمین خود و تشکیل کشور جدید و مستقل فلسطین و بیرون راندن اشغالگران از منطقه است، زیرا آنها عامل تمام فتنه ها در منطقه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha