چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد اعظم

حوزه/ الحسینی گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، بتوانیم دبیرخانه جهانی مساجد اسلام را تشکیل داده و اهداف گسترده‌ای را در سطح جهان اسلام دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، علیرضا الحسینی مدیر اجرایی مسجد اعظم قم در نشست مطبوعاتی که به مناسبت تشریح برنامه های فرهنگی و عمرانی این مسجد برگزار شد با اشاره به قدمت بیش از نیم قرن مسجد اعظم قم گفت: این بنا به همت مرجعیت بزرگوار مرحوم آیت الله العظمی بروجردی بنا نهاده شده است و همواره مرکز علم و تدریس فقه و معارف اهل بیت بوده است.

وی مسجد اعظم را بزرگترین مرکز برگزار کننده مراسمات دینی و مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: حتی رهبر معظم انقلاب هم عنایت ویژه ای به این مسجد دارند؛ امروز مسجد اعظم قم با اشراف آیت الله علوی بروجردی سالانه شاهد حضور بیش از شش هزار نفر توریست است.

 مدیر اجرایی مسجد اعظم قم از جمع‌آوری آثار شاخص در کتابخانه این مسجد یاد کرد و گفت: این کتابخانه از حالت سالن مطالعه دانش‌آموزی خارج شده است اما محققان و پژوهشگران خواهر و برادر می‌توانند به صورت مستقیم از آثار این کتابخانه استفاده کنند.

الحسینی از اهتمام اصحاب رسانه استان قم نسبت به پوشش برنامه‌های مسجد اعظم تقدیر کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم هماهنگی‌های لازم برای حضور اصحاب رسانه در این مسجد را انجام دهیم تا این افراد در پوشش مراسمات و برنامه‌ها با مشکل خاصی مواجه نباشند.

مدیر اجرایی مسجد اعظم قم از تشکیل دبیرخانه جهانی مساجد اسلام در مسجد اعظم قم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف بتوانیم این دبیرخانه را تشکیل داده و اهداف گسترده‌ای را در سطح جهان اسلام دنبال کنیم.

الحسینی با تاکید بر اینکه 6 هزار گردشگر خارجی در مسجد اعظم قم حضور یافته‌اند، اظهار کرد: افرادی که غیر مسلمان هستند در حیاط مسجد تردد می‌کنند و نمی‌توانند در داخل مسجد حضور یابند.

وی یادآور شد: مسجد اعظم قم منبع مالی خاصی ندارد اما آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی و خیرین مردمی در تامین هزینه‌های این مسجد مشارکت دارند.

الحسینی با بیان اینکه هر ساله مراجع تقلید دروس خارج خود را در مسجد اعظم برگزار می‌کنند، تصریح کرد: آیات عظام  سبحانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و آیت الله علوی بروجردی از جمله شخصیت‌هایی هستند که در این مسجد به تدریس می‌پردازند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسجد اعظم قم در قالب‌ ساختارهای جدیدی مدیریت می‌شود، عنوان کرد: مدیریت این مسجد از حرم‌ مطهر حضرت معصومه(س) جدا شده است تا امور مختلف این مسجد به شیوه مطلوب‌تری دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha