جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجتبی قائدی

حوزه / کارشناس مسائل جمعیتی در یزد با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کشور هدیه ای به اسرائیل و آمریکاست ، گفت: مبلغین دینی خود مروج ازدواج آسان در کشور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام مجتبی قائدی صبح امروز در نشستی با حضور جمعی از مبلغات استان یزد که در خصوص دلایل کاهش جمعیت در کشور در ساختمان همایشات حوزه علمیه یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه جنگ نرم راههای زیادی داشته و جنگ جمعیتی یکی از مهمترین آنها برشمرد و اظهار داشت: دشمنان نظام، اسلام و اهل بیت (ع)از سال ها قبل به دنبال این مسئله هستند که جمعیت را در کشورها و بالاخص کشورهای مسلمان کاهش دهند.

این کارشناس مسائل جمعیتی در ادامه با بیان اینکه اولین عامل کاهش جمعیت، فرهنگ غربی، فرهنگ خود محوری و لذت جویی فردی است، افزود: فرهنگ غربی هرجا رفت، جمعیت آنجا را منهدم کرد و می‌داند خانواده اصل و اساس اجتماع است و اگر در اجتماعی خانواده منهدم شود دیگر در آن اجتماع فعالیت درخشانی نخواهید دید.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً فقط برای ما کاهش جمعیت خوب است؛ ولی در اسراییل که دشمن درجه یک اهل بیت(ع) هستند و یزیدیان زمانند، شعارشان این است که «زن مؤمنه یهودیه، زنی است که چهار تا هشت فرزند بیاورد» و با همین کارها و شعارها جمعیتشان را از دو میلیون به هشت میلیون رساندند.

حجت الاسلام قائدی یکی دیگر از مهمترین مسائل کاهش جمعیت در کشور را سخت گیری در ازدواج دانست و گفت: امروزه با نگاهی سطحی درکشور می بینیم که آنقدر در ازدواج جوانان سخت گیری می شود که جوان حتی به خود جرأت نمی دهد اسمی از ازدواج و تشکیل خانواده ببرد که این مسئله خود مغایر عقاید اهل بیت(ع) است.

کارشناس مسائل جمعیتی، تغییر مزاج را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کاهش جمعیت کشور عنوان و مطرح کرد: امروزه با تولید محصولات تراریخته توسط صهونیست ها ، شاهد از هم گسیختگی خانواده ها بعلت مصرف این گونه مواد غذایی هستیم که بایستی نسبت به این مسئله توجهات بسیار جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه معماری منازل بسیار مشکل دارد و سهم مهلک معماری های اسلامی ایرانی آپارتمان ها هستند، گفت: بایستی به معماری های سنتی و گذشته بازگردیم زیرا معماری های جدید خود باعث بسیاری از بی حجابی ها و کاهش جمعیت در کشور می شود.

کارشناس مسائل جمعیتی نقش مبلغین را در گسترش ازدواج آسان بسیار تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: مبلغین و روحانیون خود باید عمل کننده به این امر باشند تا بتوانند به نتیجه دلخواه در هر زمینه ای برسند.

حجت الاسلام قائدی واسطه گری در ازدواج ها را یکی از راههای ازدواج آسان دانست و افزود: در گذشته این امر به وفور دیده می شد که متاسفانه امروزه به علت حرف و حدیث های پوچ ، کم رنگ تر شده است و لازم به ذکر است که واسطه گری در ازدواج یک سنت حسنه نیز می باشد.

وی تربیت مداح برای مجالس عروسی را یکی از ضروریات عنوان و بیان کرد: با این کار مجالس عروسی بدون هیچ گناهی برگزار می شود و نخستین روز زندگی عروس و داماد با خشنودی خداوند و اهل بیت(ع)شروع خواهد شد.

کارشناس مسائل جمعیتی در پایان خطاب به خانواده ها ، گفت: مهریه ها کم بگیرید زیرا یکی از موانعی که در سر راه جوانان برای ازدواج است ، طلب مهریه سنگین از سوی خانواده ها می باشد و شما خانواده های گرامی باید بدانید که مهریه تضمین کننده خوشبختی زندگی هیچ شخصی نیست پس نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/313/23 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha