جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه

حوزه/ کارشناس مذهبی در نشست رمضانیه مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم بارزترین خصوصیت شخصیت امام خمینی(ره) را حفظ روحیه انقلابی و انقلابی گری در تمام طول عمر معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام ملکوتیان در اولین نشست بصیرتی به مناسبت ماه مبارک رمضان و با موضوع معرفی جاذبه های شخصیت امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم به تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل به منظور معرفت افزایی طلاب پرداخت.

وی افزود: امام راحل در جوانی فردی دور اندیش بود و از جمله دغدغه ها و شاخص های شخصیت ایشان برپایی حکومت اسلامی، مبارزه با نظام سرمایه داری، عدم وابستگی به دشمنان و حمایت از محرومان و مستضعفان به شمار می آید.

استاد حوزه تصریح کرد: یکی از بارزترین و شاخص ترین خصویات شخصیت امام خمینی(ره) که آن را به جامعه تعمیم داد حفظ روحیه انقلابی و انقلابی گری بود.

حجت الاسلام ملکوتیان ادامه داد: امام راحل در تمام طول عمر دارای روحیه انقلابی بود به طوری که در کهنسالی نیز همچنان به تلاش و کوشش ادامه داد تا جایی که انقلابی بودن ایشان زبانزده خاص وعام بوده است.

وی به بیان دیدگاه مقامات ارشد کشورها در مورد شخصیت حضرت امام (ره) پرداخت و گفت: برژنسکی وزیر امورخارجه وقت آمریکا گفته بود شخصیت منطقی رهبر ایران به گونه ای است که سیاستهای ایشان قابل پیش بینی نیست.

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: البته منطق امام (ره) برای آنها ناشناخته است؛ زیرا منطق حضرت امام(ره) در تمام دوران مبارزات و تا تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای عمل کردن به تکلیف و وظیفه الهی بود.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha