جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم-۹

حوزه/ محمدرضا عارف گفت: بر این باوریم که در پناه و عنایت قرآن، انقلاب ما از همه خطرات و دشمنی ها استکبار توانسته مسیر خود را دنبال کند و از گزند آنان مصون بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از اپلیکیشن قرآنی «شهر قصه» با تأکید بر این که برای حاکمیت قرآن در دنیای معاصر باید از فناوری های نوین استفاده کرد، افزود: برای اینکه بتوانیم آموزه های قرآن را خصوصا برای قشر جوان و نوجوان خود تبیین کنیم و پیام قرآن و انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم باید استفاده از فناوری های نوین را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر رشد نسبتا مثبت قرائت قرآن در جامعه اظهار داشت: نگاهی که امروزه نسبت به قرآن وجود دارد شرایطی را ایجاب می کند که تمامی امکانات موجود را در راستای تمجید و تجلیل قرآن به کار ببندیم.

دکتر عارف ادامه داد: نمایشگاه دائمی که در شأن قرآن کریم باشد انتظاری است که انقلاب و جامعه از ما دارند؛ انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر قرآن است و اگر تحلیل جامعی از انقلاب اسلامی داشته باشیم و بخواهیم در یک کلمه کلید پیروزی انقلاب اسلامی را رمز گشایی کنیم، باید از قرآن و حاکمیت قرآن اسم ببریم.

وی اظهار داشت: ما بر این باوریم که در پناه و عنایت قرآن، انقلاب ما از همه خطرات و دشمنی ها استکبار توانسته مسیر خود را دنبال کند.

دکتر عارف تصریح کرد: اگر دنیای اسلام با مشکلات فراوانی روبه روست و با برادرکشی در دنیای اسلام مواجه هستیم به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و تفسیر به رأی قرآن است و راه حل این مشکلات بازگشت به قرآن است؛ قطعا قرآن فصل الخطاب خوبی برای پایان دادن به منازعات دنیای اسلام است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما اگر خود را ام القرای جهان اسلام می دانیم بنابراین نیاز به همبستگی و تفاهم با دنیای اسلام داشته و نمایشگاه قرآن می تواند در این راستا گام های مهمی بردارد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha