پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان قلب و قله‌ای دارد که شب‌های قدر قلب ماه رمضان و عید فطر قله آن است، گفت: باید تا می‌توانیم از فرصت‌های ویژه این ماه مبارک برای کسب تعالی و کمال بهره ببریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار داشت: باید مقدمات حضور در شب قدر را آماده کنیم تا بتوانیم فضائل شب قدر را درک نمائیم.

وی افزود: شب قدر از شب‌های باعظمت و بااهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب‌ها به اعتبار امورى است كه در این شب محقق می‌گردد؛ وگرنه اجزاى زمان یا مكان، درجه و رتبه وجودی‌شان یكى است و بین آن‌ها تفاوتى وجود ندارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان قلب و قله‌ای دارد که شب‌های قدر قلب ماه رمضان و عید فطر قله آن است، گفت: باید تا می‌توانیم از فرصت‌های ویژه این ماه مبارک برای کسب تعالی و کمال بهره ببریم.

وی بابیان اینکه در آیات و احادیث بسیاری احیا و شب‌زنده‌داری در شب‌های قدر توصیه ‌شده است، اظهار داشت: عبادت و راز و نیاز با خداوند، در دل تاریک ‌شب، لذتی غیرقابل وصف دارد که نتیجه این اعمال به‌عنوان ذخیره معنوی، توشه معنوی یک سال انسان را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: شب قدر  به این جهت شب قدر نام گرفته است که چون شب تقدیر و اندازه‌گیری است و تمامی برکات و عنایات خداوند در طول یک سال در شب قدر تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اعمال شب‌های قدر و اینکه اعمال شب‌های قدر بر دو نوع است، گفت: اعمالی که در هر سه شب انجام می‌شود و به اعمال مشترک معروف است و اعمالی که مخصوص هر یک از شب‌های مبارک نوزدهم، بیست و یکم و بیست ‌و سوم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: غسل کردن، قرائت و تکریم قرآن، خواندن زیارت عاشورا، احیا داشتن (بیدار ماندن و عبادت کردن) در این شب‌ها، قرائت سوره‌های مبارک قدر، عنکبوت، روم و دخان، خواندن دعاهای جوشن کبیر، مکارم‌الاخلاق و افتتاح و  خواندن دعای فرج ازجمله اعمال شب‌های قدر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha