سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: دین اسلام با ولایت حضرت علی (ع) و شریعت پیامبر اکرم (ص) کامل شد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امام علی(ع) خروجی مکتب پیامبر بزرگ اسلام بوده و از افتخارات امیر مؤمنان(ع) تربیت شدن در آن مکتب است.

وی با بیان حدیث «أنا أدیبُ اللّه و عَلِی أدِیبی»، افزود: پیامبر اکرم فرمودند: «من تربیت‌شده خدا هستم و علی تربیت‌شده من»، به همین دلیل همه باید سعی کنند با تربیت شدن در مکتب الهی، دیگران را هم به این سمت سوق دهند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی گفت: حسن مطلع و حسن ختام ویژگی حیات امام علی(ع) است که ولادت، عروج و معراج آن در خانه خدا بود؛ زیرا کسی قبل از امام علی (ع) این‌گونه نبود و بعد از وی هم کسی به این مرتبه دست نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در راه ترويج و گسترش دين مبين اسلام و ارزش‌های الهی و توحيدی آن تلاش بسيار کرد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) یاور راستین و همیشگی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) بود.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) مظهر شجاعت، عدالت، ایثار، زیبایی‌ها و هدایت الهی و نماد کامل عبادت و بندگی است، تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم در حیات فردی و اجتماعی و در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن امام بزرگوار را الگوی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر گفت: شب قدر پیوند ناگسستنی با حضرت علی(ع)، ولایت و خداوند متعال دارد و باید برای فیض بردن از برکات و ظرفیت‌های این شب عظیم بیش‌ازپیش تلاش کرد.

وی، لیالی قدر را شب‌های رحمت و برکت الهی، خودشناسی و بازگشت به‌سوی خدا است و باید قدر این ایام را دانست و افزود: شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این ایام فرصت خوبی است تا کسانی که از درگاه رحمت الهی فاصله گرفته‌اند با دوری از هواهای نفسانی و توبه کردن، با خداوند متعال بیش‌ازپیش انس بگیرند و مأنوس شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha