جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمتی معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر

معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی در فروردین ماه امسال و مشخص شدن نتایج، تعداد ۱۰۰ نفر قبول شدند؛ همچنین بر اساس معدل تعداد ۱۵۰ نفر از دانش آموزان نخبه استان نیز به مدارس علمیه استان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام مهدی نعمتی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع پذیرش حوزه علمیه، تعداد قبولی های آزمون کتبی امسال حوزه علمیه استان بوشهر را 100 نفر عنوان کرد و گفت: نحوه پذیرش امسال حوزه علمیه به دو صورت آزمون کتبی و معدل بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر افزود: پس از برگزاری آزمون کتبی در فروردین ماه امسال و مشخص شدن نتایج، تعداد 100 نفر قبول شدند؛ همچنین بر اساس معدل تعداد 150 نفر از دانش آموزان نخبه استان نیز به مدارس علمیه استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد 250 نفر به مدارس علمیه استان جهت انجام مصاحبه و تشکیل پرونده معرفی شده اند، ابراز داشت: انجام مصاحبه شفاهی این افراد پس از ماه مبارک رمضان از 10 الی 14 تیر ماه خواهد بود.

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به زمان اعلام نتایج مصاحبه داوطلبان ورود به حوزه علمیه اظهار داشت: نتایج نهایی پذیرفته شدگان مصاحبه شفاهی 25 تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر افزود: افرادی که در مصاحبه شفاهی بتوانند نتایج قابل قبولی را کسب کنند در مرحله بعد بایستی در دوره میثاق طلبگی که در مدت یک هفته در شهر خان زنیان استان فارس برگزار می شود شرکت نموده و در صورت مثبت بودن ارزیابی مجوز ورود به حوزه علمیه را خواهند داشت.

وی ظرفیت پذیرش امسال حوزه علمیه استان را 150 نفر عنوان کرد و بیان داشت: استان بوشهر در حال حاضر هشت مدرسه علمیه (دو مدرسه سفیران هدایت و شش مدرسه بلند مدت) دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha