شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پنجمین دوره معارف نهج البلاغه

حوزه/ مدیر بنیاد نهج البلاغه از برگزاری پنجمین دوره معارف نهج البلاغه در رمضان ۹۶ در قم خبرداد.

حجت الاسلام محسن دین پرور در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: مرکز آموزش تخصصی نهج البلاغه که وابسته به بنیاد بین المللی نهج البلاغه است در کنار آموزش های تخصصی خود که برای طلاب برگزار می کند و فعالیت آن تحت نظر مرکز مدیریت است اقدام به برگزاری دوره های آموزشی عمومی نیز می کند.

وی افزود: تا کنون هشت دوره تخصصی ویژه طلاب سطح سه حوزه برگزار شده است که هم اکنون نیز این طلاب در این مرکز مشغول به تحصیل مباحث مرتبط به نهج البلاغه هستند.

مدیر بنیاد بین المللی نهج البلاغه بیان کرد: در کنار این فعالیت، حس شد که تقاضا برای برگزاری دوره های عمومی معارف نهج البلاغه بسیار زیاد است و از این روی تصمیم گرفت برای طلاب و دانشجویان و افراد علاقه مند به مباحث، دوره های عمومی را تعریف و برگزار کنیم.

وی گفت: در همین راستا، طی چند سال گذشته دوره های فشرده عمومی در حوزه معارف نهج البلاغه برگزار شد که امسال پنجمین سال برگزاری این دوره فشرده عمومی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

حجت الاسلام دین پرور بیان کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی تبلیغ چندانی نیز برای این دوره انجام نشد ولی در حال حاضر 30 نفر مشغول به طی این دوره آموزشی هستند که تا پایان ماه مبارک نیز به طول خواهند انجامید.

وی گفت: کلیت این دوره یک ماه است ولی برای علاقه مندان برای تکمیل پروسه آموزشی در طول تابستان برنامه آموزشی در این حوزه برگزار می شود تا علاقه مندان با مباحث اقتصادی و سیاسی و اجتماعی مدیریتی و اصول دین و.. که در نهج البلاغه از آنها یاد شده است آشنا شوند.

حجت الاسلام دین پرور بیان کرد: پس از برگزاری این دوره آزمونی از حاضران در دوره گرفته می شود و با در نظر گرفتن مباحث کلاسی و... مدرک عمومی طی دوره به شرکت کنندگان اعطا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha