جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ پژوهشگر حوزه گفت: ما در اولین مرحله توسل در شب قدر پناه می بریم به قرآن و قرآن را روی سر می گذاریم که کنایه از این پیام مهم است که قرآن کریم در راس همه امور بشریت باید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  میرزا محمدی بامداد چهارشنبه در جمع زائران مسجد مقدس جمکران در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با اشاره به حدیتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) که اگر می خواهید یک معیشت با سعادت داشته باشید و یک عاقبت ختم به خیر همراه با شهادت در راه خدا، در محضر قرآن تلمذ و شاگردی کنید، بیان کرد: در روایات تاکید شده است که آن عامل خروج از فتنه ها قرآن کریم است. قرآنی که وجود نورانی امیرالمومنین(علیه السلام) در خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه آن را کتاب شفا معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه شفای بزرگترین دردهای روحی، روانی و اخلاقی در قرآن کریم است، ابراز کرد: بزرگترین دردها از نظر امیرالمومنین(علیه السلام) چهار درد  گمراهی، ضلالت، نفاق و کفر است که امروز نیز جوامع اسلامی را در برگرفته اند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم ناصح و مشاوری است که ناخالصی در آن وجود ندارد. خداوند در قرآن کریم تجلی و خود را به خلق نشان داد. قرآن سخن گفتن خداوند با بنده است.

حجت الاسلام میرزا محمدی با تاکید بر اینکه هر انسانی برای رسیدن به خدا نیازمند دو سیر است، بیان داشت: نخست سیر نزولی از خدا به بنده است که با نزول قرآن در شب قدر صورت گرفت و دوم سیر صعودی از بنده به خدا که با قرائت قرآن و مناجات های معصومین انجام شده و انسان را از منزل دنیا تا قرب پروردگار اوج می دهد.

وی گفت: ما در اولین مرحله توسل در شب قدر پناه می بریم به قرآن و قرآن را که روی سر می گذاریم کنایه از این پیام مهم است که قرآن کریم در راس همه امور بشریت باید قرار گیرد. یعنی قرآن در سیاست، فرهنگ، تربیت، دانشگاه، خانواده، حوزه و تمام شئون مادی، معنوی، فردی و اجتماعی بشر سرلوحه و کارگشای امور باشد.

محقق و پژوهشگر با تاکید بر اینکه اگر جامعه قرآنی شد محل قدوم مبارک امام زمان(علیه السلام) خواهد شد، ابراز کرد: امام زمان(علیه السلام) حقیقت شب قدر است و مقدرات ما امشب به ایشان محول می شود، امام زمان(علیه السلام) شریک، مفسر، حقیقت و بطن قرآن هستند و کسی جز امام به حقیقت قرآن دسترسی ندارد.

حجت الاسلام میرزا محمدی ادامه داد: حقیقت ملکوتی قرآن است که به لوح محفوظ فقط وجود ملکوتی امام زمان(علیه السلام) دسترسی دارد و لذا اگر کسی می خواهد قرآن را بفهمد، قرآن کتاب هدایت الی الامام است. این قرآن کریم است که اگر بناست کسی آن را بفهمد و وارد شفاخانه معنوی شود باید توسل به وجود ملکوتی امام داشته باشد و ما در شب قدر توسل قرآن و عترت را با هم انجام می دهیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha