شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گزارش بین المللی در مورد نقض حقوق شیعیان در بحرین

حوزه/ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تجمعات مسالمت آمیز و تشکل ها اعلام کرد: روحانیون شیعه به خاطر بیان نظرات دینی خود در بحرین مورد حمله قرار می گیرند و نگرانی های ما در این زمینه رو به افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک گزارش بین المللی تاکید کرد که آیت الله شیخ عیسی قاسم به عنوان بزرگ ترین شخصیت دینی در بحرین و کشورهای عربی خلیج فارس به خاطر فعالیت های مشروع سیاسی خود مورد حملات سازمان یافته قرار گرفته است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تجمعات مسالمت آمیز و تشکل ها گزارشی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل در سی و پنجمین نشست این شورا ارائه کرد و در این گزارش اعلام کرد: روحانیون شیعه به خاطر بیان نظرات دینی خود در بحرین مورد حمله قرار می گیرند و نگرانی های ما در این زمینه رو به افزایش است.

در این گزارش آمده است: نظام بحرین اتهام هایی را برای حمله به آیت الله عیسی قاسم و سلب تابعیت ایشان دست و پا کرده است اما این دلایل نشان می دهد که حمله به شیخ عیسی قاسم فقط به خاطر فعالیت های مشروع وی و استفاده ایشان از حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت ها صورت گرفته است.

در این گزارش همچنین به نقض سازمان یافته حقوق و سرکوب شیعیان و ایجاد قید و بندهای بی اساس بر سر راه آنها اشاره شده است و اینکه حقوق و آزادی های دینی و اعتقادی و آزادی بیان و تجمع های سیاسی شیعیان بحرین نادیده گرفته می شود و در این زمینه به منحل شدن جمعیت الوفاق و بسته شدن سازمان های دینی و محدود شدن فریضه خمس و سخت گیری شدید نسبت به علمای دینی و ممانعت از برگزاری نماز جمعه اشاره شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha