جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انجمن فوتبال فلسطین از فیفا به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت کرد

حوزه/انجمن فوتبال فلسطین که پیش از این تهدید کرده بود از فیفا به سبب بی‌توجهی به باشگاه‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت می‌کند، این اقدام را عملی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی میل، انجمن فوتبال فلسطین روز گذشته علیه فیفا به دادگاه حکمیت ورزشی (سی. ای اس)  شکایت کرد. رئیس انجمن فوتبال فلسطین پیش از این اعلام کرده بود 6 تیم فوتبال رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی که به صورت غیرقانونی در کرانه باختری باشگاه ورزشی بنا کردند باید به حالت تعلیق در بیایند و در صورتی که فیفا در این باره اقدامی فوری انجام ندهد از این فدراسیون به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت خواهد کرد.

انجمن فوتبال فلسطین حضور 6 باشگاه اسرائیلی در سرزمین خود را نقض قوانین فیفا دانسته است که به وضوح اعلام می‌کند یکی از اعضای فدراسیون حق ندارد بدون اجازه عضو دیگر، در خاک آن کشور بازی کند.

فیفا قرار بود در کنگره این فدراسیون درباره این مشکل تصمیم گیری کند اما چند روز بعد از آن اعلام شد هنوز برای تصمیم گیری درباره این مساله زود است و در کنگره درباره آن صحبت نخواهد شد. انجمن فوتبال فلسطین پس از این اتفاق اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جیانی اینفانینو ریاست فیفا را تحت فشار قرار داده تا که این موضوع در کنگره به رای گذاشته نشود.

دادگاه حکمیت ورزشی در لوزان طی بیانیه ای گفت: انجمن فوتبال فلسطین به تاخیر افتادن رای‌گیری در فیفا را «تهی و توخالی» توصیف کرده و از این دادگاه خواسته شده به فیفا دستور پیگیری بلافاصله در این زمینه را بدهد.

جیانی رئیس فیفا نیز گفته است که تصمیم نهایی این نهاد احتمالا تا پیش از مارس 2018  اعلام خواهد شد.

دادگاه حکمیت ورزشی، یک سازمان شبه‌قضایی است که به منظور حل و فصل اختلافات مربوط به ورزش از طریق حکمیت بنیان‌گذاری شده‌است. مقر این دادگاه در لوزان سوئیس است و دادگاه‌های آن در نیویورک، سیدنی و لوزان قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha