پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عاملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عاملی از در دست اقدام بودن تدوین نظام جامع آموزشی تا سطح چهار برای خواهران در حوزه علمیه خراسان خبر داد و گفت: در این برنامه بسیاری از دروس در متن نظام آموزشی طلاب قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی در نشست مسئولان مدرسه اسلام شناسي حضرت زهرا(س) با مدير این حوزه كه در  جلسات مركز برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و درک فیوضات این ماه مبارک، با استقبال از ارتقا سطح فعالیت ها و توسعه کمی و ایجاد ظرفیت و ارتقا کیفی و بالا بردن توانایی های علمی مدارس، ابراز کرد: مهمتر از این امور، مولفه های نرم افزاری شامل توانایی علمی، نظام سازی هایی در عرصه آموزش، پژوهش، تبلیغ و اخلاقی برای فعالیت های مختلف، مدیریت و در نهایت متون متناسب آموزشی می باشد.

وی از در دست اقدام بودن تدوین نظام جامع آموزشی تا سطح چهار برای خواهران در حوزه علمیه خراسان خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه بسیاری از دروس در متن نظام آموزشی طلاب قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به توجه برای کمک به ایجاد ظرفیت های آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، تبليغي و... متناسب با مدارس علمیه، بر مطالعه دقیق در این زمینه و نیز بررسی های لازم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین چند ویژگی مهم و برجسته برای مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) را برشمرد که نخستین آن فعال، خوب و معروف بودن این مدرسه می باشد.

وی با بیان اینکه این مدرسه فعالیت های بنیادین، موثر و کاربردی در عرصه های مختلف انجام داده و علاوه بر این نیز نتیجه بخش هم بوده، گفت: از دیگر ویژگی های ارزنده و مهم این مدرسه، وجود نیروهای متدین و مومن دست اندرکار در این مجموعه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان علاوه بر رویکرد مردمی، چهارمین ویژگی را نگاه جامعی دانست که این مدرسه نسبت به فعالیت های حوزوی دارد و در بخش های مختلف فعالیت های خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و  نظام جمهوری اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، فعالیت های خوبی در این مدرسه انجام گرفته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha