شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: در روایات فراوانی وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل‌بیت علیهم‏ السلام شمرده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تاکید بر ضرورت بهره گیری از لیالی باقی ماند قدر، اظهار داشت: إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ؛ وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ. شب قدر به حدی در جایگاه رفیع قرار دارد که خداوند درباره این شب می فرمایند که از هزار ماه برتر است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان این که «قدر» به معنای تقدیر و اندازه‌‏گیری و تنظیم است، ادامه داد: یکی از علل ارزش والای شب های قدر، نزول جامع‏ترین، كامل‏ترین و ماندگارترین كتاب الهی است و قرآن در این باره می فرماید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی اُنْزِلَ فیهِ الْقُرْانَ»؛ماه رمضان ماهی است كه در آن قرآن نازل شده است.»

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) درباره عظمت این شب چنین می فرمایند: «التَّقْدیرُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ تِسْعَةُ عَشْرٍ، وَالاِْبْرامُ فی لَیْلَةِ اِحْدی وَ عِشْرینَ وَالْاِمْضاءُ فی لَیْلَةِ ثَلاثَ وَ عِشْرینَ تقدیر امور و سرنوشت‌ها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحكیم آن در شب بیست و یكم، و امضا ‏آن در شب بیست و سوم صورت می‏گیرد.»

این استاد حوزه با اشاره به اینکه شب قدر بزرگترین سند برای امامت، ولایت و تدام آن در تاریخ است، گفت: در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل‌بیت علیهم‏السلام شمرده شده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: شب قدر، یعنی شب ولایت و امامت و معنای روایاتی كه شب قدر را فاطمه زهرا (س) تفسیر نموده است، روشن شد كه حقیقت شب قدر امامت و ولایت است و حقیقت ولایت و امامت زهرای مرضیه می باشد.

مدبر حوزه علمیه استان کرمانشاه عنوان داشت: بخشوده شدن گناهان یکی دیگر از ویژگی های شب قدر است، لذا باید تلاش نمود تا این فیض الهی شامل حال انسان شود. رسول اکرم (ص) درباره شب قدر می فرمایند: كسی كه در شب قدر به پاخیزد و آن شب را از روی ایمان و محاسبه و اخلاص ‏بیدار باشد گناهان گذشته‌‏اش بخشوده می‏شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    چرا اینقدراسم اقای ..... رو تکرار میکنین آدم از خوندن همون دو خط مقاله ای که نوشتین بیزار میشه بابا بیخیالِ این قوانین مسخره سئو حالا سایت شما تو صفحه اول نیومد تو صفحه دوم که میاد. پس لطفا اینقدر مثل سایت های خبری یه اسم رو 800بار تکرار نکنید تومقالات تون!