جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کشکولی

حوزه/ حجت الاسلام کشکولی گفت: در حقیقت، شب قدر به معنای شب تنظیمات نظام آفرینش است که از عالم بالا امکاناتی برای اهل زمین فراهم می‌شود، براین اساس به هر اندازه که اهل زمین بتوانند امکانات را دریافت کنند، قدر و اندازه خود را پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام کریم کشکولی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون فضیلت شب های قدر با اشاره به آیات قرآن کریم در این خصوص، گفت: هرشبی،  قدر معلومی دارد و بر اساس آن تنظیمات نظام آفرینش شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حقیقت، شب قدر به معنای شب تنظیمات نظام آفرینش است که از عالم بالا امکاناتی برای اهل زمین فراهم می‌شود، براین اساس به هر اندازه که اهل زمین بتوانند امکانات را دریافت کنند، قدر و اندازه خود را پیدا می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) استان اصفهان در خصوص عظمت والای شب قدر، یادآور شد: هرکس این شب را درک کند و بتواند از مائده‌های آسمانی بیشترین بهره را ببرد می‌تواند برنامه‌های عالی برای آینده داشته باشد.

حجت الاسلام کشکولی با بیان اینکه در شب قدر سلسله علم الهی در جریان می‌افتد، اظهار کرد: در این شب آنچه در علم خدا برای نظام خلقت رخ داده، جریان می‌یابد براین اساس جناب اسرافیل لوح محفوظ را تا عرش می‌آورد و جناب میکائیل آنرا از عرش تا آسمان چهارم و حضرت جبرائیل آنرا از آسمان چهارم تا قلب ولی اعظم انتقال می‌دهد.

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه با بیان این مهم که انسان ها می‌توانند این نعمت عظیم را از قلب ولی الله اعظم به قلب خود منتقل کنند، خاطرنشان کرد: حکمت الهی اقتضا می‌کند که این ارتباط قلبی به وسیله وجود مبارک امام زمان صورت پذیرد و هرکس به اندازه ظرفیت خود از آن بهره می‌گیرد.

وی در رابطه با افضل اعمال در شب قدر، ضمن  اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)  گفت : بهترین عمل این شب این است که نسبت به گذشته توبه کنیم تا بتوانیم درک‌ خود نسبت به آینده را بالا ببریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha