جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: تمام متفکران و شخصیت های دنیا، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، در برابر عظمت امیرالمومنین(ع) سر تعظیم فرود آورده و ایشان را ستوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، صبح امروز در ویژه برنامه شهادت حضرت علی (ع) سیمای مرکز قزوین به ابعاد شخصیتی حضرت اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) دارای خصوصیات و فضایلی است که ایشان را از شخصیت های جهانی متمایز می کند.

وی ادامه داد:حضرت علی (ع) علاوه بر این که در دامان پیامبر (ص) پرورش یافته و داماد آن حضرت بود، خود شخصاً دارای امتیازات، شخصیت و ویژگی­های برجسته و ممتازی بود که به جز پیامبر اسلام (ص) هیچ انسانی به آن درجه از کمالات روحی و معنوی دست نیافته است.

 معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) چه در زمان قبل از پیامبر(ص) و چه در طول 23 سال رسالت آن حضرت، در تمام صحنه های مختلف دفاع از اسلام حضوری فعال داشت.

 حجت الاسلام نظری با بیان این که تمام متفکران و شخصیت های دنیا، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، در برابر عظمت امیرالمومنین(ع) سر تعظیم فرود آورده و ایشان را ستوده اند، ابراز داشت: زهد، ایثار، حلم و گذشت، سخاوت و بخشندگی و آنچه که در مکتب حیات بخش اسلام جزو ارزش های انسانی و اسلامی است، در وجود آن حضرت جمع بود.

وی به ساده زیستی حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: بشر امروز باید بیاموزد که چگونه از فرصت های زندگی خود برای تربیت نسل جوان بهره گیردواین امام همام سرمشق ونمونه ای شدند برای فرزندان شان حسن وحسین (ع)، برای آموختن علم ودانش و سبک زندگی که باید خانواده های جامعه اسلامی زندگی و روش زندگی ائمه معصومین (ع) را نصب العین خود قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha