جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 لیالی قدر

حوزه/ مراسم احیاء و شب زنده‌داری لیالی قدر به میزبانی بقاع متبرکه بخش‌های مختلف استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  با توجه به فرا رسیدن شب‌های پر فیض قدر و اهمیت احیاء این شب‌ها، مراسم ویژه‌ای در بقاع متبرکه بخش‌های مختلف استان قم تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان مدیر اوقاف ناحیه دو شهرستان قم در این زمینه اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در بقاع متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم تدارک دیده شده است.

وی افزود: در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع)، طی  شب های 21 و 23 قدر نیز مراسم روحانی احیاء از ساعت 23:00 آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام پناه‌زاده در آن به سخنرانی می‌پردازد.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم خاطرنشان کرد: عظمتی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این مراسم به مداحی می‌پردازد همچنین قرار است مسابقه کتبی امام‌شناسی نیز در این مکان مقدس برگزار شود.

وی ادامه داد: ضیافت افطار برای 130 نفر و پذیرایی از 600 نفر در مراسم احیاء، از دیگر برنامه‌های آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) خواهد بود.

حجت‌الاسلام  فاطمیان با بیان اینکه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) نیز مراسم شب‌های قدر برگزار می‌شود عنوان کرد: این مراسم هم از ساعت 23:00 همراه با سخنرانی، مداحی برادر شعبانی، ضیافت افطار و سحری برای هزار نفر و مشاوره اعتقادی و مذهبی آغاز می‌شود.

مدیر اوقاف ناحیه دو شهرستان قم افزود: در آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) نیز مراسم مشابهی از ساعت 23:00 با مداحی برادی ایرانی و پذیرایی از هزار نفر تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری سخنران در امامزاده جعفر شهید(ع)

با توجه به فرا رسیدن شب‌های نورانی قدر و ایام شهادت امام علی(ع)، مراسم احیاء و شب‌زنده‌داری در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار خواهد شد.

سخنرانان این مراسم حجج اسلام والمسلمین پور وهاب و صالحی خوانساری خواهند بود همچنین حاج حسن حیدرزاده قمی و روح‌الله بیات نیز در این مراسم به مداحی می‌پردازند.

گفتنی است احیاء شب قدر در این بقعه متبرکه طی شب‌ها ی بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت 23:00 آغاز می‌شود و تا حوالی سحر ادامه دارد.

آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) در خیابان امامزاده ابراهیم بعد از میدان معصومیه واقع است.

 مراسم احیاء شب‌های قدر در امامزاده احمد بن قاسم(ع) برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام خراسانی با اشاره به اهمیت احیاء و شب زنده‌داری در شب‌های قدر اظهار کرد: بر این اساس بقاع متبرکه مختلف استان قم، مهیای برگزاری این مراسم معنوی و روحانی هستند.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) با توجه به اهمیت و جایگاهی که نزد اهالی قم دارد، در اینگونه مناسبت‌ها برنامه‌های متنوعی را تدارک می‌بیند.

مسئول فرهنگی این بقعه متبرکه خاطرنشان کرد: بر این اساس مراسم احیاء لیالی قدر، طی شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان امسال با سخنرانی استاد سید محمد سقازاده و مداحی حاج سید ناصر آبیار، در آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) برپا خواهد بود.

وی گفت: این مراسم از ساعت 23:00 شروع می‌شود و تا حوالی وقت سحر ادامه دارد.

 آستان امامزاده سید علی(ع) میزبان شب‌زنده‌داران لیالی قدر می‌شود

حجت‌الاسلام مدرسی با بیان اینکه امسال هم مراسم احیاء شب‌های قدر در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) با شکوه فراوان برگزار می‌شود اظهار کرد: بر این اساس از حجت‌الاسلام والمسلمین احسانی‌فر دعوت شده که طی سه شب در این مکان نورانی به سخنرانی بپردازد.

وی افزود: مرتضی معماریان از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این مراسم به مداحی و روضه‌خوانی خواهد پرداخت.

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) گفت: این مراسم طی شب‌های، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان، از ساعت 23:00 آغاز می‌شود و تا ساعت 2 بامداد روز بعد ادامه دارد.

برگزاری احیاء لیالی قدر در بقعه امامزاده جعفر غریب(ع)

آستان مقدس امامزاده جعفر غریب(ع) از جمله بقاع متبرکه شاخص و محل احترام و رجوع اهالی قم و زائرانی از اقصی نقاط ایران است.

بر این اساس در مناسبت‌های مذهبی، مراسم ویژه‌ای در این مکان مقدس برگزار می‌شود که شب‌های قدر از آن جمله هستند.

امسال هم ، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم شب‌زنده‌داری و احیاء لیالی قدر در آستان مقدس امامزاده جعفر غریب(ع) تدارک دیده شده است.

این مراسم که از ساعت 23:30 آغاز می‌شود، شامل سخنرانی حجج اسلام والمسلمین یوسف احمدی مدیر اوقاف ناحیه یک شهرستان قم و اعجازی گلپایگانی از اساتید حوزوی و نیز مداحی کربلایی سید احمد حسینی و کربلایی علی زلفی خواهد بود.

گفتنی است بقعه متبرکه امامزاده جعفر غریب(ع) در میدان ولی عصر(عج)، بلوار انتظار واقع شده است.

احیاء شب‌های قدر در جعفریه به میزبانی مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) یکی از پایگاه‌های اصلی برگزاری مراسم مذهبی اوقاف بخش جعفریه است که در مناسبت‌های گوناگون، میزبان صدها نفر از اهالی منطقه برای شرکت در این مراسم می‌شود.

همزمان با لیالی قدر امسال نیز در این مکان نورانی مراسم احیاء و شب‌زنده‌داری تدارک دیده شده است.

بر این اساس مراسم احیاء در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه از ساعت 23:00 شروع می‌شود که آغازین بخش آن، سخنرانی حجت‌الاسلام امانی خواهد بود

همچنین برادر عزتی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، در این مراسم به روضه‌خوانی و مداحی می‌پردازد.

گفتنی است: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) طی شب‌های قدر امسال میزبان روزه‌داران گرامی برای شرکت در ضیافت افطار نیز خواهد بود به همین دلیل غذا برای بیش از 400 نفر در هر شب تدارک دیده می‌شود.

احیاء شب‌های قدر و ضیافت افطار در آستان امامزاده عبدالله ابیض(ع)

با توجه به فرا رسیدن شب‌های پر فیض قدر و اهمیت شب‌زنده‌داری و احیاء این لیالی، مراسم ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده عبدالله ابیض(ع) تدارک دیده شده است.

بر این اساس و به همت هیئت عاشقان ابوالفضل العباس(ع)، مراسم احیاء طی سه شب در این مکان مقدس و از ساعت 23:00 آغاز می‌شود.

حجج اسلام حسنی و خسروی به عنوان سخنران و کربلایی اسماعیل حیدری به عنوان مداح در این مراسم حضور خواهند داشت.

گفتنی است: آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در میدان کشاورز، انتهای بلوار قلعه کامکار واقع است.

برگزاری احیاء قدر در آستان امامزاده زینب(ع) کهک

مراسم احیاء شب‌های قدر همزمان با سراسر استان قم، در بقاع متبرکه کهک نیز برگزار می‌شود.

آستان مقدس امامزادگان زینب خاتون(س) و هاشم(ع) طبق روال دیگر مناسبت‌های مذهبی، میزبان خیل عظیم روزه‌داران و مومنان برای شرکت در مراسم احیاء قدر خواهند بود.

حجج اسلام خوش‌کلام و چهره‌قانی سخنرانان این مراسم هستند و حجت‌الاسلام سلیمانی نیز به مداحی و مناجات‌خوانی می‌پردازد.

همچنین برادران سلطانی، عباسی و محمدی نیز ادعیه مربوط به شب‌های قدر را قرائت می‌کنند.

گفتنی است: مراسم احیاء در این بقعه متبرکه از ساعت 22:30 آغاز می‌شود و تا ساعت 2:30 بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha