جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بزرگترین گلایه امام علی(ع) از خواص بود، افرادی که مردم از آنها حرف شنوی داشتند، اما همان ها درد امام شدند؛ خواص باید خود را برای انقلاب و شهدا هزینه کنند نه اینکه انقلاب را برای خود هزینه کنند و این خواسته رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) بوشهر با تسلیت سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) شخصیتی الهی و بی نظیری در تاریخ بشریت است. ایشان منبع تربیت وحیانی، نبوی و عنایات ذات اقدس الهی است که چنان درخشید که خورشیدی بی غروب در تاریخ بشریت شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام علی(ع) هیچ گاه خاموش نمی شود، ابراز داشت: ایشان حق مطلق است و قابل تحریف و حذف نیست، چراکه با قرآن اجین شده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال امام علی(ع) را خلق نکرده که برای خود زندگی کند و فقط انسانی آسمانی و مظهر ایمان و تقوا باشد بلکه آن  را آفرید تا الگویی برای تمامی امور بشریت در همه ابعاد زندگی باشد؛ وی سر منشأ ایمان و تقوا و اخلاق است. موردی را نمی توان یافت که کوچکترین رذائل اخلاقی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امام علی(ع) را بزرگ انسانی دانست که تاریخ بشریت به آن افتخار می کند و با بیان اینکه حضرت پیوند انبیاء با سلسله امامت است، افزود: امام علی(ع) حلقه اتصال نبوت به امامت است و الگویی بزرگ برای کارگزاران نظام سیاسی است؛ در حکومت اندک خود سه جنگ را تجربه کرد، اما با این وجود چنان بزرگی و عظمت و تقوای سیاسی از خود نشان داد که تاریخ به خود ندیده است.

وی اضافه کرد: در دوران حکومت امام علی(ع) همانانی که ادعای انسانیت می کردند سه جنگ را بر ایشان تحمیل کردند؛ گروه اول سیاستمداران تشنه قدرت و طراحان موج سیاسی بودند؛ گروهی هم بودند که به راحتی فریب سیاستمداران را می خوردند و نیز عده ای هم سکوت می کردند و منافع اقتصادی و معیشت فقط برای آنها مهم بود.

نماینده ولی فقیه در  استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه تعاملات اجتماعی هرجا فقیر و مظلوم بود امام علی(ع) در کنارش بود، افزود: بزرگترین گلایه امام علی(ع) از خواص بود، افرادی که مردم از آنها حرف شنوی داشتند اما همان ها درد امام شدند؛ خواص باید خود را برای انقلاب و شهدا هزینه کنند نه اینکه انقلاب را برای خود هزینه کنند و این خواسته رهبر انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: اگر جامعه می خواهد سالم بماند باید خواص و عوام در منظومه پیروی از ولایت باشند نه  اینکه رهبری حرفی را بزنند و دیگری حرفی را در مقابل آن بزند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر در پایان تصریح کرد: امام علی(ع) میزان و قطب نمای شناخت جریانات بود. ایشان شخصیتی است که تمامی تاریخ باید به آن نگاه کند و با او خود را ارزیابی نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha