پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی مرادخانی

حوزه/ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه همگان به هنر قرآن و ارائه آن در میان آحاد جامعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی مرادخانی در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت:باید سعی کنیم هنر قرآنی  در دام کمّی‌گرایی گرفتار نشود، لذا تمام تلاش ما این است هنر قرآنی رشد داشته باشد، رشدی که صرفاً به کمیت خلاصه نشود، بلکه کیفیت نیز در آن مد نظر باشد.

وی در سخنانی بر الزام هنر قرآنی تاکید کرد و افزود: تمام تلاش ما این است تا شرایطی را به وجود آوریم تا هنر قرآنی بهتر و بیشتر دیده شود و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یکی از فضاهای مدنظر می باشد که باید به نحو احسن از ظرفیت آن بهره برد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمایشگاه فرصت و مکان مناسب برای دیده شدن هنر قرآنی است، البته باید توجه داشت که به بهانه نمایش آثار قرآنی در دام کمی گرایی گرفتار نیاییم، چون توجه صرف به این حوزه ما را از کیفیت دور می کند. برای همین امسال سعی کردیم کارهایمان را بیشتر به لحاظ مفهومی به هنر قرآنی نزدیک کنیم.

مرادخانی ادامه داد: برگزاری هر دوره از نمایشگاه قرآن باید درسی باشد که در دوره های بعدی از آن نکته آموخته شود، در همین راستا تلاش ما این است شرایطی را فراهم آوریم تا با شناسایی نقایص، بهترین عملکرد را در ترویح فرهنگ قرآنی در عالم هنر داشته باشیم.

وی گفت: نمایشگاه قرآن در دوره بیست و پنجم خود با ابتکارات و خلاقیت هایی همراه بود که همه آن ها شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha