پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریم خان محمدی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: مسئولان و دولتمردان بیش از پیش سیره حکومتی امیرالمومنین(ع) را الگوی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق و ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: وقتی دولتمردان و مسئولان جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه خود را مرید مولی الموحدین (ع) بدانند و بر اساس سیره حضرت عمل کنند، قطعاً بسیاری از مشکلات  در کشور حل شده و یا از حجم آن ها کاهش می یابد.

وی افزود: طبعاً وقتی که چنین شد ، روش و حکومت داری مسئولان در دنیا باعث الگوی دیگر کشور ها می شود ، همچنان که سیره امام علی(ع) در حکومت داری نه فقط در بین شیعیان و مسلمانان بلکه حتی غیر مسلمان ها نیز زبانزد و شاخص بوده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که یکی از ویژگی های بسیار مهم  حکومت علوی، پاسخگویی به مردم و تلاش مخلصانه در جهت حل مشکلات آن ها بوده است، گفت: حضرت امیر(ع) همواره خویش را در معرض سوال و خواسته مردم قرار داده و این فرمایش ایشان بسیار معروف است که فرمودند از من بپرسید قبل از این که از میان شما بروم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که همه ما اعم از روحانیون و مبلغان و یا رسانه های جمعی و نیز نخبگان علمی و فکری و فرهنگی و سیاسی ، در معرفی و ترویج سیره علوی در همه زمینه ها به خصوص مساله حکومت داری بکوشیم و بدانیم که بشر امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه سیره نورانی پیامبر اکرم، امیرمومنان (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha