پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله سید محمد رضا مدرسی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: امروزه متاسفانه برخی در کشور منکر حق و باطل می شوند و نسبت به این مسئله مهم، بی اهمیت بوده و به دنبال سست کردن ارکان اعتقادات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مدرسی، صبح امروز در جمع روحانیون، در مدرسه علمیه «مصلی» یزد، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، با اشاره به اینکه شب قدر، شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است، گفت: شب قدر بیش از هزاران ماه ارزش دارد و خداوند متعال نیز بر زمین نزدیک تر شده و فرشتگان نیز بر می آیند و مقدرات سال آینده بندگان را بر امام زمان(عج)عرضه کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه در تمام سال شبی به خوبی و پر فضیلت‌تر از شب قدر وجود ندارد، افزود: شب زنده‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب بسیار تاکید و توصیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه انسان در هر زمینه باید به تعلیم خود بپردازد و خود را بشناسد ، اظهار داشت: انسان باید بداند که از کجا آمده، در چه شرایطی است ، چه صفاتی دارد و ... را در خود بیابد و انسانی که معرفت نفس دارد می تواند معرفت حق را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر با بیان به اینکه معرفت حق به تنهایی کافی نیست، عنوان کرد: همراهی با حق بسیار لازم است و انسانی که می خواهد معرفت حق داشته باشد بایستی همراهی نیز داشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطر نشان کرد: امروزه متاسفانه برخی در کشور منکر حق و باطل می شوند و نسبت به این مسئله مهم، بی اهمیت بوده و به دنبال سست کردن ارکان اعتقادات مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه بدعت گذار توفیق توبه را ندارد و توبه اش نیز پذیرفته نیست، افزود: بدعت گذار به این علت که بسیاری از مردم را گمراه می سازد و عده ای از کسانی را اغوا کرده و از دنیا رفته اند را نمی تواند به راه حق و اصلی هدایت کند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه صهیونیست، آمریکا، اسرائیل و بسیاری دیگر از کشورها دشمنان اصلی ما هستند، گفت: نفس اماره از همه این دشمنان به ما نزدیک تر است و بایستی از نفس مراقبت لازم صورت گیرد تا انسان را به تباهی نکشاند.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان گفت: امروزه بسیاری از گرفتاری ها و مصیبت ها در جامعه وجود دارد و به واسطه اینکه امیرالمومنین(ع) الگوی ما هستند و این کشور، کشور امام زمان(عج)است توقع نداریم که شاهد این گونه مسائل باشیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha