جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام حسن خیری

حوزه/فضای معنوی ماه مبارک رمضان به گونه ای است که خوشبختانه بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی در این ماه ، کاهش چشمگیری می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در ماه رمضان فضای معنوی این ماه باعث می شود که شاهد تقویت سلامت روحی و روانی فرد و جامعه باشیم که یکی از خروجی هایش کاهش چشمگیر و قابل توجه معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: آنچه ماه رمضان را از ماه های دیگر سال متمایز می سازد همین فضای معنوی حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی است که به ویژه حضور در محافل دینی و مساجد ، انس بیشتر با قرآن و دعا و مناجات در فضاسازی و سوق دادن بیشتر افراد جامعه به سمت معنویت نقش بسیار موثری ایفا می کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به لطف الهی در این ماه بستر و فضای لازم برای این امر کاملاً مهیاست و کافی است که هر کس اراده کند در طول این یک ماه ارتباطش را با خدای مهربان بهتر کند که به برکت همین ارتباط قطعاً ارتباطش با بندگان خدا نیز بهتر و مطلوب تر می شود.

وی همچنین گفت: از دیگر برکات و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان ، تقویت سنت حسنه صله رحم و افزایش رفت و آمدهای خانوادگی به بهانه دعوت به افطار است که هم ثواب و اجر بسیاری برای آن درنظر گرفته شده و هم این که در تألیف قلوب و رفع کینه و کدورت ها در جامعه و به ویژه قوم و خویشان بسیار موثر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha