شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 418232
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
هاآرتص

حوزه/ مسئولان رژیم اسرائیل متوجه شده اند که رئیس تشکیلات خودگردان برای ضربه زدن به حماس برق نوار غزه را قطع کرده و از این رو نتانیاهو تصمیم گرفته در این موضوع دخالت نکند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه العهد لبنان، عاموس هرئیل از تحلیلگران روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزرای خود توصیه کرده که درباره بحران برق در نوار غزه با رسانه ها صحبت نکنند.

وی افزود: نتانیاهو در لحظه آخر برنامه سفر خود به مرز غزه را تغییر داد؛ چراکه قرار بود از شهرک های یهودی هم مرز با نوار غزه بازدید کند و در مرز نزدیک به نوار غزه و در کنار بلدوزرهای ضد تونل سازی عکس یادگاری بگیرد، اما دیدار او با فرمانده ارتش به صورت محرمانه برگزار شد و رسانه ها به این دیدار دعوت نشدند.

این تحلیلگر اسرائیلی ادامه داد: مسئولان اسرائیلی متوجه شده اند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای ضربه زدن به حماس برق نوار غزه را قطع کرده و این اقدام نشان از درگیری و اختلاف نظر آنها دارد و از این رو نتانیاهو تصمیم گرفته در این موضوع دخالت نکند.

نتانیاهو امروز نیز گفته که تلاویو به دنبال ایجاد تنش در مرز با نوار غزه نیست. ما به دنبال تامین امنیت خود هستیم و سیاست های امنیتی ما شفاف است و تغییر نمی کند و هیچ منفعتی نیز در ایجاد تنش در نوار غزه نداریم.

وی افزود: در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شده مبنی بر این که بنا داریم به تامین برق نوار غزه کمک کنیم، در صورتی که بحران برق نوار غزه به اختلاف میان حماس و تشکیلات خودگردان برمی گردد و ما در آن دخالت نمی کنیم.

خبرهای رسیده از سرزمین اشغالی، نیز حاکی از آن است که امروز پارلمان رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته 40 درصد از کمک برقی به نوار غزه را کاهش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha