جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی گفت: امشب به مناسبت شب شهادت امام علی (ع) مراسم عزاداری و شام غریبان در ۲۲ بقعه متبرکه استان با حضور طلاب و روحانیون مدارس علمیه استان و مردم عزادار برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مراسم عزاداری و شام غریبان امام علی (ع) امشب 25 خرداد هم‌زمان با شب شهادت امیرالمؤمنین در آستان 22 بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم احیاء و شب‌زنده‌داری شب‌های قدر نیز در سطح 22 امامزاده شاخص استان با برپایی برنامه‌هایی همانند سخنرانی، نماز صد رکعتی، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، قرآن به سرانجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی  هدف از برگزاری این برنامه‌ها را گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) و معرفی سیره آن بزرگواران عنوان کرد و گفت: تبیین شخصیت و سیره امام علی (ع) باید از تمام ابعاد آن مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان مرجع امنیت و آرامش جامعه اسلامی هستند، اظهار داشت: در این راستا برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری ائمه اطهار (ع) در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان موردتوجه بسیار است.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه شب قدر شبى است كه در طول سال، شبى به‌خوبی‏ و فضیلت آن يافت نمی‌‏شود، تصریح کرد: اعمال انجام شده در اين شب از اعمال دیگر ماه‌ها فضیلتش بسیار بیشتر است و تقدير امور سال در اين شب صورت‏ می‌‏گيرد.

وی خاطرنشان کرد: فرشتگان الهى در اين شب به اذن پروردگار به زمين فرود می‌آيند و به محضر امام زمان (عج) می‌رسند و آنچه را كه براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‏‌دارند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha