جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتکاف

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر در این استان، در اعتکاف رمضانیه شرکت کنند.

علی شورزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اعتکاف رمضانیه دانش آموزان امسال نیز از ۲۳ تا ۲۵ ماه مبارک رمضان ویژه دانش آموزان  دختر و پسر در مقطع متوسطه دو و پایه نهم  به مدت سه روز در مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف دانش‌آموزی امسال پرشورتر از هر سال‌های گذشته  برگزار می‌شود، افزود: بر همین اساس 18 مسجد برای میزبانی از دانش آموزان معتکف در ایام ماه رمضان آماده شده است.

شورزاده ادامه داد: در شهرستان بجنورد مرکز استان چهار مسجد و در هر شهرستان نیز دو مسجد برای دانش آموزان در ماه مبارک رمضان آماده شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام دانش آموزان برای شرکت در این آیین معنوی گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در سازمان‌های مرتبط، همانند سازمان دانش‌آموزی استان و شهرستان‌ها، هلال‌احمر، بسیج دانش‌آموزی‌ و اتحادیه انجمن‌های اسلامی انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی، استفاده از ظرفیت روحانیون در مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری حلقه‌های بصیرتی، پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات مذهبی نوجوانان و جوانان و مهارت خویشتن‌داری، برنامه‌های عبادی، سخنرانی، ختم قرآن و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در طرح اعتکاف دانش‌آموزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اعتکاف سبب ارتقای تقویت مبانی دین و اعتقادی، بصیرت  بخشی در رشد معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: در اعتکاف رجبیه که در سال جاری برگزار شد، یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در اعتکاف استان شرکت داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha