پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ضیافت افطاری خانواده روحانیون مرحوم استان قم

حوزه/ ضیافت افطاری خانواده روحانیون فقید استان قم با عنوان "ضیافت نور" با حضور هزار خانواده، در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضیافت افطاری خانواده روحانیون فقید استان با عنوان "ضیافت نور" با حضور هزار خانواده، در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه‌السلام)، گفت: در بین اولیا، اوصیا و انبیا مورد مشابهی وجود ندارد که هنگام ضربت خوردن خود جملات عرشی بر زبان جاری کرده باشند، به جز امیرالمؤمنین و اباعبدالله الحسین (علیهماالسلام) که در پایان عمر خود فرمودند: "بسم‌الله و بالله و علی مله رسول الله"
عضو هیئت مدیره مرکز خدمات، ضمن برشمردن اعمال و عبادات خاص لیالی قدر، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اذعان کرد: بهترین اعمال در این ماه مبارک رمضان، ورع و رعایت تقواست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی در توضیح معنای "فوز" در عبارتی که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) هنگام ضربت خوردن، فرمودند: "فزت و رب الکعبه" اظهار داشت: طبق تحقیقی که کرده‌ام مهم‌ترین معنای "فوز" پیروزی و ظفرمندی در دینداری و همچنین رهایی و نجات یافتن از دنیا است که هردو معنا در مورد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به‌طور مطلق صادق است.
وی روحانیون فقید را ناظر بر اعمال خانواده‌هایشان خواند و خاطرنشان کرد: انتظار آنها از شما این است که فرزندان و یادگاران آنها را آنطور که مورد رضایت خدا و پیامبر خداست تربیت کنید.
استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه ارزش کار همسر روحانیون کمتر از ارزش کار مبلغین نیست، افزود: این همراهی همسران روحانیون است که زمینه ساز موفقیت‌های روحانیون شده است.
وی راز جاودانگی حضرت خدیجه کبری(سلام‌الله علیها) را همراهی با پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) عنوان کرد و گفت: ارزش کار شما خانواده‌های روحانیون بسیار بالاست و ان شاءالله همچون حضرت خدیجه مؤثر در پیشبرد اهداف اسلام هستید.
در ابتدای این همایش، حجت الاسلام و المسلمین غیاثی سرپرست مرکز خدمات استان قم ضمن عرض خیر مقدم به خانواده‌های روحانیون فقید استان قم و تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) بهره‌مندی از فیوضات معنوی این ماه عزیز و خصوصاً برکات معنوی لیالی قدر را برای حاضرین آرزو کرد.
وی هدف از برگزاری برنامه "ضیافت نور " را تکریم از خانواده روحانیون متوفی استان دانست و تصریح کرد: تکریم خانواده روحانیون را در اصل تکریم کسانی می‌دانیم که سال‌های عمر خود را جهت تبلیغ و ترویج معارف اسلامی صرف کرده‌اند و جز با صبر و استقامت خانواده نمی‌توانستند در این مسیر به توفیقی دست یابند.
سرپرست مرکز خدمات استان قم اضافه کرد: طرح اکرام خانواده‌های مرحومین استان قم از سال گذشته به دستور حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات در دستور کار این مرکز قرار گرفت و سال گذشته توفیق میزبانی از دو هزار نفر را داشتیم و امسال نیز از سه هزار نفر میزبانی خواهیم کرد و این خدمت را برای خود افتخار می‌دانیم.
حجت الاسلام و المسلمین بخشایش مدیر نمایندگی مرکز خدمات پردیسان قم، نیز ضمن خوش آمدگویی به حضار، خدمت‌رسانی به خانواده‌های روحانیون متوفی استان را بسیار ارزشمند توصیف کرد.
در پایان، حاج مهدی رسولیان مداح اهل‌بیت(ع)، به مدیحه‌سرایی در رثای امیرالمؤمنین(ع) و ایام شهادت این امام همام پرداخت.
انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha