جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرهنگ علوی

حجت الاسلام بابایی، توسعه و تعمیق فرهنگ علوی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: مبلغان معارف علوی و سیره مولای متقیان علی (ع) را برای مردم بیان کنند .

حجت الاسلام مسعود بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه علاوه بر دعا و شب زنده  داری در شب قدر، باید از سیره مولای متقیان علی (ع) در ابعاد مختلف زندگی الگو برداری کنیم، گفت:  در این شب ها مبلغان اندیشه های ناب اسلام که از قرآن، سخنان رسول گرامی اسلام (ص)، امیرمومنان علی (ع) و  اهل بیت (ع) گرفته شده را به مردم منتقل نمایند

استاد حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه برای توسعه و تعمیق فرهنگ علوی، مبلغان وظیفه سنگینی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: مبلغان باید اشاعه دهنده معارف اهل بیت (ع) در جامعه به ویژه در بین به نسل جوان باشند.

وی با اشاره به حیات درخشان مولای متقیان امام علی (ع) گفت: جامعه اسلامی و شیعی باید جامعه ای قرآنی و نهج البلاغه ای باشد و روحانیون باید راه درست و مستقیم را براساس این منابع برای مردم تبیین نماید .

حجت الاسلام بابایی با تاکید بر اینکه کلام اهل بیت (ع) سراسر نور و روشنایی است، یادآور شد: کلام نورانی اهل بیت (ع) راه پیش روی انسان را روشن می کند و موجبات هدایتش را فراهم می سازد .

استاد حوزه علمیه لرستان در پایان، تمسک به قرآن و (ع) را تنها راه نجات جامعه از مشکلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: جامعه بشری تشنه معارف و آموزه های علوی است و باید این آب زلال معنوی را در اختیار تشنگان قرار دهیم .

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha