پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بر اساس فرمایشات رهبری علت حضور ایران در کشورهای دیگر این است که اگر خارج از مرزها با دشمنان مبارزه نکنیم جنگ به داخل کشور می‌رسد؛ باید فتنه تکفیر را در نطفه خفه کرده و اجازه ندهیم دشمن بتواند به مرزهای ایران اسلامی نزدیک شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه امور به اراده الهی وابسته است، اظهار کرد: اگر همه دنیا بخواهند کاری انجام شود؛ اما اراده خداوند متعال در آن نباشد، کار شدنی نیست.

وی اضافه کرد: هر چند اسباب عزت و ذلت توسط انسان فراهم می‌شود؛ اما خداوند متعال هر فردی که اراده کند عزت می‌بخشد و هر فردی که بخواهد را به ذلت می‌رساند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مالکیت بدون اراده الهی شدنی نخواهد بود، مطرح کرد: بر اساس گفته‌های برخی از مفسران و روایتی از امام صادق علیه‌السلام، خداوند متعال مالکیت را به افراد مورد تایید می‌دهد و افرادی که حاکمیت را در دوران ائمه اطهار(ع) بر عهده داشتند در حقیقت مالکیت را غصب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از قیام امام خمینی(ره) انجام دادند، گفت: اکنون بزرگ‌ترین بلوار در نزدیکی فرودگاه نجف به نام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است و نام ایشان در کشورهای مختلف در حال درخشش است؛ چراکه اگر خداوند متعال به عزت کسی اراده کند، همه عالم هم نمی‌تواند مقابل اراده او ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از مبارزه با دشمنان به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول دینی اسلام یاد کرد و ادامه داد: ‌یکی از افتخار حضرت علی‌ علیه‌السلام این است که در بیشترین جنگ‌های اسلام حضور داشته است؛ اسلام برای جنگ نیامده اما در مقابل حمله دشمنان از خود دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی علت حضور ایران اسلامی در کشورهای دیگر آن است که اگر خارج از مرزها با دشمنان مبارزه نکنیم جنگ به داخل کشور می‌رسد؛ باید فتنه تکفیر را در نطفه خفه کرده و اجازه ندهیم دشمن بتواند به مرزهای ایران اسلامی نزدیک شود.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی با تاکید بر اینکه بنای اسلام بر آغاز جنگ نیست، اظهار کرد: دین مبین اسلام در مقابل ظلم سکوت نمی‌کند؛ بلکه به صورت مستمر برای رسیدن به حق در حال مجاهدت و مبارزه خواهد بود.

وی از شجاعت، ایمان و سخاوت به عنوان ویژگی‌های انسان مومن نام برد و تصریح کرد: امنیت کنونی کشور را مدیون شهدایی هستیم که جان خود را برای آرمان‌های دینی فدا کردند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha