چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله جواد فاضل

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: اگر کسی مراتب امیرالمؤمنین(ع) را نداند نمی‌تواند تقرب به خداوند پیدا کند؛ بدون شناخت امیرالمؤمنین(ع) شناخت خدا امکان ندارد و بدون شناخت خداوند خواندن نماز و گرفتن روزه بی‌فایده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی پنج شنبه شب در شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) در قم گفت: در این شب‌ها اگر بتوانیم امیرالمؤمنین(ع) و ولایت ایشان را بیشتر بشناسیم می‌توانیم بگوییم تا اندازه‌ای لیله‌القدر را درک کرده‌ایم.

وی بیان کرد: با صدها دلیل و استدلال برای ما روشن است که اگر کسی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداشته باشد امکان ندارد شب قدر را درک کند و اگر کسی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول داشته باشد به هر مقداری که معرفتش به این ولایت بیشتر باشد شب قدر به او توجه بیشتری خواهد شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه معرفت شیعه نسبت به امیرالمؤمنین(ع) باید هر سال بیشتر شود گفت: ما سرمایه بزرگی به نام ولایت امیرالمؤمنین(ع) را در اختیار داریم که باید شکرگزار آن باشیم ولی از زمانی که این ولایت در وجود ما تحقق پیدا کرد، گذر عمر فرقی در این شناخت نکرده است و محبت و معرفت به امیرالمؤمنین(ع) همان اندازه است که در کودکی داشتیم.

وی افزود: در روایات داریم که خداوند نام امیرالمؤمنین را برای علی(ع) انتخاب کرد و یکی از انحرافات این است که بعضی از خلفای بنی‌امیه این عنوان را برای خود انتخاب می‌کردند درحالی‌که این عنوان فقط مختص امام علی(ع) است.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: ما شیعه کسی هستیم که  امیر همه آسمانیان، زمینیان، گذشتگان و آیندگان است.

وی ابراز داشت: در روایات آمده است که امام علی(ع) باب الله است و اگر انسان از باب امیرالمؤمنین(ع) وارد شود به خدا می‌رسد.

عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: مسئله ولایت امری تشریفاتی نیست که به امام علی(ع) به دلایلی مانند مظلوم بودن یا علاقه زیاد داده باشند، بلکه مقام امیرالمؤمنین(ع) بسیار فراتر از این حرف‌هاست و اگر کسی امام علی(ع) را نشناسد نمی‌تواند خداشناس شود.

وی گفت: اگر کسی مراتب امیرالمؤمنین(ع) را نداند نمی‌تواند تقرب به خداوند پیدا کند؛ بدون شناخت امیرالمؤمنین(ع) شناخت خدا امکان ندارد و بدون شناخت خداوند خواندن نماز و گرفتن روزه بی‌فایده است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در روایات داریم که در قیامت خداوند رویش را از عده‌ای برمی‌گرداند ولی اگر آدم متوسل به امیرالمؤمنین شود خداوند از او روی‌گردان نمی‌شود.

وی ادامه داد: کسی که محب امیرالمؤمنین(ع) باشد حب ایشان در قلبش چون نوری جاری می‌شود و این شخص هرگز گناه نمی‌کند، نمی‌توانیم بگوییم که محب علی(ع) هستیم ولی به دنبال گناه و بردن آبروی دیگران هستیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اگر می‌خواهید خداوند از شما راضی باشد باید امام علی(ع) را دوست داشته باشید یعنی باید معتقد باشید ولایت آسمان‌ها و زمین همه تحت امیرالمؤمنین(ع) است.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha