جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان

حوزه/ مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور پر شور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) از ساعت 22 پنج شنبه شب تا ساعت 2:30 بامداد روز جمعه در حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم حاج عباس حیدرزاده به قرائت دعای جوشن کبیر و حجت الاسلام والمسلمین  ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی به سخنرانی و احیا پرداخت.

برادران در شبستان امام خمینی(ره)، صحن صاحب‌الزمان(عج)، صحن شرقی، رواق‌های بالاسر، شهید مطهری و طباطبایی و خواهران نیز در قسمت جنوبی صحن امام رضا علیه‌السلام، شبستان نجمه خاتون(س)، بالکن های شبستان امام خمینی(ره)، مسجد اعظم و رواق خواهران حضور داشتند و صحن حضرت جوادالائمه علیه‌السلام، میدان آستانه، صحن جامع فاطمی و میدان بزرگ امام خمینی(ره) نیز به خانواده‌ها اختصاص داشته است.

عضو هیئت علمی المصطفی در این مراسم با تاکید بر اینکه شب های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است، اظهار کرد: انسان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان در شرایط سختی قرار می گیرد اما این سختی شیرینی هایی نیز دارد چرا که انسان را برای استفاده کردن از فرصت شب های قدر آماده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با بیان اینکه فرد مومن در ماه مبارک رمضان باید نسبت به نگاه ها و حرف های خود حساسیت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: برای اینکه روزهایمان نزد خداوند متعال مورد قبول باشد باید علاوه بر پرهیز از خوردن مراقب اعمال و گفتار خود نیز باشیم.

لازم به ذکر است: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و برپایی محفل قرآن کریم از دیگر بخش های مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بوده است.

انتهای پیام/۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha