پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه/ فعالیت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در حوزه تبلیغ و ترویج دین اسلام در ایران و خارج از کشور است که در این راستا ۱۸۰۰ عنوان کتاب به ۵۶ زبان دنیا ترجمه شده است.

مدیر غرفه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: فعالیت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در حوزه تبلیغ و ترویج دین اسلام در ایران و خارج از کشور است که در این راستا ۱۸۰۰ عنوان کتاب به ۵۶ زبان دنیا ترجمه شده است و این آثار از طریق سایت و یا به صورت حضوری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

حسینی درباره عرضه‌ این محصولات ادامه داد: کتاب‌های ما به صورت تخصصی است و اکثر کتاب‌های این غرفه با موضوعات حوزه‌ی و قرآنی و به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه شده است، امسال هم کتاب‌هایی به زبان فارسی آورده‌ایم که بیش از چند عنوان نیست.

وی افزود: متأسفانه امسال انتشارات کمتری در نمایشگاه بین‌اللملی قرآن شرکت کرده‌اند و راهنمایی برای افرادی که می‌خواهند کتابی یا انتشاراتی  را پیدا کنند مناسب نیست و در بخش فروش هم عنوان کتاب‌ها  کاهش پیدا کرده است.

مدیر غرفه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نمایشگاه قرآن با بیان اینکه سایت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به آدرس www.ahl-ul-bayt.org  می باشد، افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ۱۴۰ کشور و ۳۶۰ موسسه در دنیا ارتباط دارد

وی افزود: بسیاری از مؤسسه‌های اسلامی، شخصیت‌های مسلمان غیرشیعه هم با ما در ارتباط هستند و همچنین با غیرمسلمان‌ها در کشورهای مختلف و حتی شرایطی که پیش می‌آید، با آنها هم در حد اهداف مشترکمان همکاری‌هایی می‌کنیم. فعالیت‌های ما، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی و فعالیت‌های عمومی است و هدفمان سامان یافتن شیعیان و پیروان اهل‌بیت در کشورهای مختلف و همکاری و همیاری با یکدیگر است. برای نشر معارف اسلام و معارف اهل‌بیت در دنیا همه همکاری می‌کنیم و فعالیت‌های متعددی را در زمینه‌های گوناگون دنبال می‌کنیم.

مدیر غرفه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نمایشگاه قرآن ادامه داد: یکی دیگر از اهدافمان، تحکیم و تقویت و گسترش اتحاد و وحدت بین مسلمانان است. همکاری و همیاری همه مسلمانان در کشورهای مختلف با هدف تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و یکپارچگی جامعه اسلامی در جهان است که این یکی از بزرگترین اهداف و رسالت‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به آن تأکید کرده و آن را دنبال می‌کنند زیرا وحدت اسلامی یک اصل قرآنی است و قرآن به همه ما به وحدت دستور داده است لذا مجمع جهانی اهل‌بیت آن را یکی از اهداف اصلی خودش در این مسیر می‌داند.

وی بیان داشت: هدف دیگری که دنبال می‌کنیم، رشد و توسعه فرهنگ و علم و دانش در بین پیروان اهل بیت(ع)، مسلمانان و مردم مستضعف و محروم دنیا است. هدف دیگر ما این است که مکتب اهل‌بیت(ع) و اسلام که همواره از سوی دشمنان اسلامی مورد تهمت و افترا قرار گرفته، را تبیین کنیم. هدف ما تبیین صحیح مکتب اسلام و مکتب اهل‌بیت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده است و از محرومین و مظلومین به ویژه در میان مسلمانان و پیروان اهل‌بیت حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha