شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اجتماع عزاداران علوی در مشهد /آیت الله سیدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد، عالی ترین گوهر نفیس و مهمترین ارزش برای فرد و جامعه را مسئله شناخت درست و هدایت دانست و گفت: اگر انسان ها مسائل مختلف اجتماعی، فردی، اعتقادی و حق و باطل را به درستی بشناسند و به حق گرایش کنند، عالی ترین مسئله برای آنان محقق شده و آثار مثبت و ارزنده ای خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان، شامگاه جمعه در اجتماع عزاداران علوی، که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اساس این کشور تشیع است و همگان به ساحت مقدس مولا عرض ادب دارند، گفت: هر چه معارف دین در قلوب افراد تقویت شود، جامعه بیشتر در جهت خیر و برکت در حرکت خواهد بود.
 
وی، عالی ترین گوهر نفیس و مهمترین ارزش برای فرد و جامعه را مسئله شناخت درست و هدایت خواند و ابراز کرد: اگر انسان ها مسائل مختلف اجتماعی، فردی، اعتقادی و حق و باطل را به درستی بشناسند و به حق گرایش کنند، عالی ترین مسئله برای آنان محقق شده است و آثار مثبت و ارزنده ای خواهد داشت.
 
آیت الله سیدان با اشاره به اینکه پیامبران و امامان(ع) برای هدایت انسان آمده اند و این امر نشان دهنده اهمیت هدایت و نشر آن را است، اظهار کرد: بنابراین باید همه شئون و اخلاق و رفتار خود را بر این اساس انجام داده و دیگران را راهنمایی کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به آیه 7 سوره رعد «وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِنْ رَبِّهِ إِنَّمَا أَنْتَ مُنذِرٌ وَلِکُلِّ قَوْم هَاد / کسانى که کافر شدند مى گویند: «چرا آیه (و معجزه اى) از پروردگارش بر او نازل نشده؟!» تو فقط بیم دهنده اى; و براى هر گروهى هدایت کننده اى است; (و اینها همه بهانه است)»، اظهار کرد: منظور از «هاد» حضرت علی(ع) هستند و در واقع آن حضرت مرکز هدایت می باشند.
 
وی، تعظیم شعائر عزاداری و عرض ادب به ساحت مقدس آن حضرت را بسیار ارزنده خواند و با اشاره به تحیر دنیا از علم و معارف حضرت علی(ع)، ابراز امیدواری کرد که توفیق فراگرفتن حقایق دین را از امیرمؤمنان(ع) داشته باشیم.
 
آیت الله سیدان به حدیث «العِلمُ قائدٌ، و العَملٌ سائقٌ، و النَّفسُ حَرونٌ» اشاره و خاطر نشان کرد: اگر مرکب انسان در یک مسیر رام باشد، حرکت راحت است و گرنه مشکل ساز خواهد شد و فرد به زحمت افتاده و گاهی ضرر نیز ایجاد خواهد شد. حال اگر انسان با مرکب چموش نفس بخواهد به مقصد برسد باید علم و شناخت درست داشته و از دانش مناسب و لازم استفاده کند، البته این امر کافی نیست و برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید آگاهی ها را افزون و به آن عمل کرد.
 
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha