پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای علمای شیعه افغانستان

حوزه/ شورای علمای شیعه افغانستان با محکومیت حادثه تروریستی مسجد الزهرا(س) کابل تاکید کرد: این جنایت بزدلانه و کورکورانه یک بار دیگر ثابت ساخت که عاملان این نوع جنایات و حامیان آنها، نه دین می شناسند، نه مذهب، نه مکان مقدس و نه زمان مقدس.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه ای حادثه تروریستی مسجد الزهرا(س) کابل را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»(قرآن کریم)

با تاسف شدید و فراوان باخبر شدیم که بار دیگر دستان جنایتکار و پلید پیروان ابن ملجم، جنایت نابخشودنی آفریدند و در شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان و شب شهادت امام علی (ع)، در مسجد به نمازگزاران و عبادت کنندگان خدای غفور حمله کرده ، تعداد زیادی را شهید و تعدادی دیگر را زخمی و مجروح نموده و در آستانه ی عید سعید فطر جمعی از خانواده های مسلمان روزه دار را داغدار و سوگوار ساختند.

شورای علمای شیعه افغانستان این جنایت فجیع و کورکورانه را به شدید ترین الفاظ محکوم نموده و برای شهدای نمازگزار و گرانقدر این حادثه (مخصوصا سرباز فداکار شهید این حادثه) از دربار ایزد منان بهشت برین استدعا می نماید و برای مجروحان شفای عاجل و صحت کامل آرزو می نماید و برای خانواده های داغدار ضمن عرض تسلیت ،اجر جزیل و صبر جمیل خواستار است و با استفاده از فرصت، نکات آتی را مورد تاکید بیشتر قرار می دهد:

۱- این جنایت بزدلانه و کورکورانه یک بار دیگر ثابت ساخت که عاملان این نوع جنایات و حامیان آنها، نه دین می شناسند، نه مذهب، نه مکان مقدس و نه زمان مقدس.

۲- بار دیگر با تاکید بیشتر از حکومت و مقامات امنیتی می خواهیم که برای حفظ جان و تامین امنیت تمامی شهروندان و مخصوصا اماکن مقدسه، تدابیر جدی تری را اتخاذ نمایند.

۳- از تمامی هموطنان متدین و فهیم می خواهیم که در جهت حفظ وحدت و اخوت اسلامی کوشا بوده و توطئه های دشمنان وحدت مسلمانان را نقش بر آب ساخته و آرزوهای جهنمی ایشان را همراه با خودشان به گور بفرستند.

و در پایان از تمامی هموطنان متدین و عبادت گر و خداجو می خواهیم که در این ایام و لیالی پرفیض و مقدس، بیش از هر زمان دیگر برای تامین امنیت و صلح در سراسر سرزمین های اسلامی، مخصوصا افغانستان عزیز و مظلوم دعا بفرمایند.

والسلام علینا وعلی عباد الله الصالحین

شورای علمای شیعه افغانستان
۱۳۹۶/۳/۲۶ برابر با ۲۱ رمضان المبارک ۱۴۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha