جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ارتباط «تلاش» با «کسب توفیق الهی» در بهره‌وری از فرصت‌های زندگی، گفت: هرچه انسان تلاش و همت بیشتری برای بهره‌وری از فرصت‌های ماه رمضان داشته باشد، توفیق او نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، در ادامه مباحث اخلاقی ماه مبارک رمضان، به گفتاری از حضرت علی(ع) مبنی بر «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَيّر»، اشاره کرد و بیان داشت: حضرت در این سخن بیان می‌کنند که «فرصت‌ها مانند ابر بهار زود می‌گذرند. هرگاه فرصت خیری پیش آمد آن را مغتنم بشمارید»؛ به همین دلیل ماه رمضان فرصتی ناب برای نیل به‌سوی موفقیت‌های بی‌شمار زندگی است.

امام جمعه موقت اهواز، ماه مبارک رمضان را تمرینی برای بهره‌وری از فرصت‌های ناب الهی دانست و تصریح کرد: اینکه چه میزان از فرصت‌های معنوی ماه رمضان استفاده کنید، بستگی به تلاش و توفیق شما دارد، اما یقین کنید که هرچه انسان تلاش و همت بیشتری برای بهره‌وری از فرصت‌های این ماه شریف داشته باشد، توفیق او نیز بیشتر خواهد بود.

وی یکی از صفات خداوند متعال را «انیس الذاکرین» دانست و تصریح کرد: خداوند انیس و مونس دائم‌الذکران است، پس اگر فردی همواره به یاد خدا باشد، پروردگار متعال انیس او شده و برکت را در زندگانی‌اش نازل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه مبنی بر «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا...»، تصریح کرد: فردی که جان و مال خود را برای رضای خدا و در راه او خرج کند، خداوند بهترین پاداش را به او می‌دهد و با توجه به آیات و روایات «بهای این کار چیزی جز بهشت نیست»؛ پس بشارت بر مؤمنانی که در ماه رمضان از مال خود برای رضای خدا گذشته و آن را خرج یتیمان و مستمندان می‌کنند.

رئیس موسسه عصر امام خمینی(ره)، در پایان با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات مبنی بر«إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم»، گفت: به یقین که بهترین رفیق شما با تقوا ترین آنهاست، پس به دنبال افرادی باشید که علاوه بر رعایت تقوای الهی «اَلْوَفَاءَ تَوْأَمُ اَلصِّدْقِ» صادق بوده و هیچ کاری جز خشنودی خداوند متعال انجام نمی‌دهند؛ چراکه این افراد تنها کسانی هستند که هنگام زمین خوردنتان دست شما را گرفته و بلندتان می‌کنند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha