جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، در جمع طلاب و روحانیون، تولید علم را رسالت امروز فضلای حوزه دانست و گفت: مدافعان حرم تنها آنانی نیستند که در سوریه و عراق حضور دارند، بلکه می‌توان در ایران ماند و با تبلیغ دین، مدافع حریم اهل‌بیت(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی شامگاه، جمعه در جمع طلاب و روحانیون استان به مناسبت شهادت امام علی (ع) در مصلی بجنورد، اظهار داشت:فضلایی که در حوزه علمیه قم و مشهد بار علمی خود را بسته‌اند و به مرحله تولد علمی رسیده‌اند، باید این علم خود را به مرحله تولید برسانند و تشنگان معارف را سیراب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: این جلسه شاید آغازی باشد برای یک امر مبارک و آن اینکه هرچند وقت یک‌بار از اساتید برجسته مخصوصاً دوستانی که از اهل این دیارند، استفاده شود تا هم به ذخایر علمی استان پی ببرند و هم به وجود این عزیزان افتخار کنند و طلاب و روحانیون هم اگر سؤالاتی داشته باشند بپرسند و پاسخ سؤالات خود را از عالمان برجسته دریافت کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) که فرمود: «علی منی و انا من علی» جمله والایی است و هم‌ وزن جمله «حسین منی و انا من حسین» است، گفت: اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید: من از علی هستم، یعنی شخصیت من در پرتو تلاش‌های تمام قامت و تمام‌وقت امیرالمؤمنین علی (ع) شکل‌گرفته و درواقع دین اسلام با ثروت حضرت خدیجه و شمشیر و دفاع حضرت علی شکل گرفت.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: امروز نیز باید افرادی با مال و ثروت خود از حریم ولایت و دین دفاع کنند و اشخاصی نیز که توانمندند باید مدافع حریم و حرم باشند و آنان که هیچ‌کدام را ندارند ،باید با زبان اسلام را تبلیغ کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم تنها آنانی نیستند که در سوریه و عراق حضور دارند، بلکه می‌توان در ایران ماند و مدافع حریم اهل‌بیت(ع) بود که این وظیفه بر دوش همگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha