شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوعلی ، استاد حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان، جذب جوانان به پایگاه‌های دینی را از ماموریت های مهم روحانیت برشمرد و گفت: طلاب و روحانیان باید با حضور در جمع جوانان، به تبلیغ دین و هدایت آنها بپردازند.

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن شب ۲۳ ماه مبارک رمضان و حضور در ایام لیالی قدر، اظهار داشت: شب‌های قدر به ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رسیدن به اوج کمال و معنویت انسانی است که مردم ایران باید از این فرصت کمال استفاده و بهره را ببرند.

وی در ادامه به اعمال وارد شده در این شب اشاره کرد و گفت: چون شب قدر می‌شود، منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق‌تعالی آمرزید، هرکسی را که به زیارت قبر امام حسین (ع) آمده است، احیا داشتن به طوری که در روایت آمده هر کس احیا کند، شب قدر را گناهان او آمرزیده شود، هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد و صد رکعت نماز که فضیلت بسیار دارد و افضل آن است که در هر رکعت بعد از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «توحید» بخواند.

این کارشناس دینی، با بیان این‌که شب قدر جایگاه والایی در عالم تکوین و تشویش دارد، بیان داشت: شب قدر علاوه بر این‌که شب نزول قرآن است، جایگاه والایی در عالم تشویش و تکوین دارد، اما به یقین فضیلت شب قدر، ذاتی است و نزول قرآن تنها به عظمت آن افزوده است.

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این‌که برترین اعمال در ماه مبارک رمضان، گریه بر مصیبت‌های علی و اولاد علی است، اظهار داشت: نام علی، یاد علی و ذکر مناقب علی عبادتی بزرگ بوده و در این شب‌های عزیز بیان فضایل و کرامات امیرالمؤمنین(ع) افضل اعمال است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این‌که در شب قدر گناهان افراد بخشیده می‌شود، خاطرنشان ساخت: شب قدر شب پذیرفته شدن توبه گناهان است.

این مقام مسئول با تأکید بر حل کردن اختلافات قبلی توسط انسان‌ها افزود: نباید در شب قدر کینه‌ای از مسلمانی در قلب مسلمان دیگر وجود داشته و می‌بایست قبل از عبادت و طلب بخشش از خدا، حق‌الناس را ادا کرده و به ادای حق دیگران پردازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شب قدر شب توبه و فرصتی برای طلب بخشش از خداوند است، گفت: عبادت کردن در شب قدر برتر از هزار ماه است و به راستی که اگر شخصی متوجه این موضوع باشد، فضیلت استفاده از این شب‌ها را از دست نخواهد داد.

حجت الاسلام ابوعلی در پایان سخنان خود، با بیان این‌که مبلغان عرصه‌های دینی باید از فرصت‌های طلایی به دست آمده در ماه مبارک رمضان، همچون شب‌های قدر که امشب آخرین شب از آن ایام خواهد بود، کمال استفاده و حداکثر بهره را ببرند، اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید با حضور در جمع جوانان و گردهم آوردن آنها در ایام قدر، به تبلیغ دین و هدایت آنها بپردازند؛ چراکه این شب‌ها، فرصت‌هایی طلایی برای هدایت مردم و جذب آنها به پایگاه‌های دینی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha