جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی فرد ، امام جمعه خرمشهر

حوزه/ حجت الاسلام موسوی فرد، ولایت امیرالمومنین(ع) را دروازه قبولی عبادات دانست و تصریح کرد: شیطان قسم خورده تا دوستداران امیرالمؤمنین (ع) را منحرف کند؛ از این رو باید مراقب بود در دام شیطان اسیر نشویمد.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان اینکه جمیع مقدرات انسان در شب قدر تعیین می‌شود، اظهار داشت: مردم مسلمان و شیعی نظام اسلامی ایران باید در آخرین شب از لیالی قدر معرفت خود نسبت به مولا و امام خویش را افزایش دهند.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی شب‌های قدر افزود: شب قدر علاوه بر اینکه شب بزرگی است، امتیازات ویژه‌ای نیز دارد که آن چیزی جز مقارن شدن این شب‌ها با شب شهادت حضرت علی (ع) نیست و انسان باید قدر و منزلت این شب عزیز را بداند.

حجت الاسلام موسوی فرد، تصریح کرد: شب قدر، شبی است که قرآن، حقایق آن و درب‌های غیب و انوار هدایت در معرض و دسترس انسان است و کسی که وارد شب قدر شد قلبش نسبت به قرآن نورانی می‌شود و چشم‌های دلش باز خواهد شد.

وی افزود: شب قدر، شبی است که قدر و منزلت آدمی در نزد پروردگار تا عرش اعلی بالا رفته و خودِ خدا در این شب دست بنده نیازمندش‌ را می‌گیرد و چه زیباست که مردم دستان خالی‌شان را به سوی پروردگار دراز کرده فریاد الغوث الغوث را تا اوج آسمان ها رسانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، با اشاره به فضایل شب قدر بیان داشت: در روایات آمده، شب قدر بهتر از هزار ماه است که عبادت در این شب از عبادت هزار ماه بیشتر است و خداوند در این شب حسنات را دو چندان می‌کند و در غیر این صورت کسی به مقصد نخواهد رسید.

امام جمعه خرمشهر با بیان این که ماه مبارک رمضان، ظرف نزول قرآن کریم است، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم انکار کنیم که اهمیت ماه مبارک رمضان تنها به دلیل نزول قرآن است؛ چراکه این ماه ظرفی برای نزول کتاب هدایت‌گر بشر بوده و علاوه بر آن این شب قدر، شبی برای رقم خوردن تقدیر انسان است.

حجت الاسلام موسوی فرد، ولایت امیرالمومنین(ع) را دروازه قبولی عبادات دانست و تصریح کرد: شیطان قسم خورده تا دوستداران امیرالمؤمنین (ع) را منحرف کند؛ از این رو باید مراقب بود در دام شیطان اسیر نشویم و در شب قدر اگر در وادی شیطان و ظلمات هستیم باید به خود بیاییم و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: به همه برادران و خواهران دینی توصیه می‌کنم از این فرصتی استثنایی که خداوند متعال برای بشر فراهم کرده استفاده کنند و در آخرین شب از لیالی قدر به‌گونه‌ای بهره بند که گویا این شب آخرین شب قدر عمرشان باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha