پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشن فارغ التحصیلی طلاب

حوزه/مراسم تجلیل از اولین دوره دانش آموختگی طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، سیده زهرا پیشنمازی، در مراسم اولین دوره دانش آموختگی طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، گفت: با وجود این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند جای بانوان در مراکز علمی معنوی به عنوان مولف، محقق، فیلسوف و... خالی بود و امروز با تاسیس حوزه خواهران شاهد تغییر و تحول خاصی در جامعه هستیم .

وی افزود: حوزه خواهران از حدود دو دهه پیش به صورت رسمی آغاز به کار کرد و در حال حاضر شاهد تحصیل بیش از 70 هزار طلبه خواهر در سطح کشور بوده که حاصل آن، تحولاتی در مدارس، دانشگاه ها و اماکن عمومی در جهت پاسخگویی به سوالات و چالش های دینی و اعتقادی آن ها می باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) در ادامه، گفت: این مدرسه درسال 1390 آغاز به کار کرده و در حال حاضر 145 طلبه مشغول به تحصیل دارد که اولین گروه از طلاب، در سال جاری موفق به اتمام دوره پنج ساله شدند.

وی با بیان این که طلاب خواهر علاوه بر انجام وظیفه همسری و مادری، در عرصه ارتقاء سطح علمی هم حضور فعال دارند، تصریح کرد:  رشد و ارتقای علمی بانوان در زندگی آن ها تاثیر بسزائی داشته و خواهران طلبه همسران و مادران شاسیته ای هستند که تربیت نسل جامعه را به عهده دارند، و این امر در دهه های آینده ملموس تر خواهد شد. 

پیشنمازی خاطر نشان کرد: طلاب با قرائت میثاق نامه ای متعهد می شوند که در راه تبلیغ و نشر مفاهیم دینی از همه توان خود بهره برده و از هیچ تلاشی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت خون شهداء فروگذار ننمایند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha