جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 418363
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
حجت الاسلام سید جواد نورموسوی

حوزه/ خداوند رضای خود را در میان انواع طاعات پنهان کرد تا مردم به همه طاعات روی آورند، همچنین ذات اقدس الهی غضبش را در میان معاصی پنهان کرد، تا از همه گناهان پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید جواد نورموسوی، در جمع مردم روزه دار خمین، پیرامون شخصیت مولای متقیان و شب های قدر اظهار کرد: شب قدر، قلب ماه رمضان و زمان تولد دوباره انسان است.

وی با بیان اینکه انسان با مناجات، دعا، راز و نیاز، شب زنده داری در شب قدر و مهمان بودن در محضر الهی، از دریای رحمت و غفران حضرت حق بهره می برد، گفت: این امر باعث می شود انسان در دریای بیکران رحمت و غفران خداوند، روح و روان وگناهانش شسته و پاک شود. براین اساس مومن پس از شب قدر، با  بخشش گناهان تولد دوباره می یابد و زندگی را با روح وروان سالم مجدد  آغاز می کند.

این کارشناس دینی در توضیح این که چرا خداوند شب قدر را مخفی کرد، افزود:  خداوند رضای خود را در میان انواع طاعات پنهان کرد تا مردم به همه طاعات روی آورند، همچنین ذات اقدس الهی غضبش را در میان معاصی پنهان کرد تا از همه گناهان پرهیز کنند.

وی افزود: پروردگار عالم اجابت را در میان دعا ها پنهان کرد تا به همه دعا روی آورند، خدا دوستانش را در میان مردم مخفی کرد تا همه را احترام کنند، همچنین خداوند مرگ را مخفی ساخت تا در همه حال آماده باشیم،  بنابراین خداوند، شب قدر را پنهان کرد تا قدر همه شب ها را بدانیم.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه به فضایل بیکران امیرالمومنین(ع) اشاره و ابراز داشت: شیفته علی(ع) شدن، دل پاک می خواهد، شیفته علی(ع) شدن، یعنی توجه و عمل به سیره علوی.

حجت الاسلام نورموسوی خاطرنشان کرد: برخی ها شهید می شوند و مقام و اعتباری پیدا می کنند، می گویند فلانی شهید شد، خوش به حالش، اما جرج جرداق مسیحی می گوید «علی(ع) شهید عظمت خود شد»، یعنی آن که امیرالمومنین(ع) با شهادتش  عظمت پیدا نکرد.

استاد حوزه بیان کرد: در مقام حضرت علی(ع) همین بس که بگوییم همه تعاریف والا، در وجود حضرت علی(ع) است. امام شافعی می گوید، نود خصلت انبیا در وجود امیر المومنین(ع) بود، که این مطلب کمی نیست.  آری حضرت علی(ع)  همان کسی بود  که آبروی اسلام را در جنگ خندق خرید و درب خیبر را بلند کرد.

حجت الاسلام نور موسوی یادآور شد: جرج جرداق مسیحی می گوید، چه می شد، دنیا همه قدرت خود را جمع می کرد و یکبار دیگر شخصیتی چون حضرت علی(ع) به وجود می آورد، همچنین لانسس، کشیش معروف بلژیکی می گوید، علی(ع) در عالم تنها شخصیتی است که دوست و دشمن به او افتخار می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha