شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: رمضان، ماه خودسازی و تمرین برای کسب فضائل اخلاقی و جاری ساختن ارزش ها و مسائل اخلاقی در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، رمضان را ماه خودسازی دانست و گفت: رمضان فرصتی بی نظیر برای تمرین اخلاق اسلامی و جاری ساختن این اخلاق نجات دهنده در جامعه است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان و روزه داری واقعی ماه غلبه انسان بر نفس خویش است، افزود: والاترین ثمره ماه مبارک رمضان و روزه داری جسم و روح برای انسان، سربلندی در امتحان الهی است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی بی نظیر برای تقویت روحیه مقاومت در برابر نفس خویش است  و باید این فرصت را به منزله امتحان الهی در نظر گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان باید همیشه ذکر خدا را بگوییم و در مناجات با خالق خویش باشیم، خاطر نشان کرد: این ایام، ماه ذکر کثیر و بهره مندی از رحمت بی کران الهی است .

وی با بیان این که روزه داران  باید فضائل اخلاقی را توسعه دهند، اظهار داشت: فرد روزه  دار باید سعی کند اخلاق و رفتارش را کنترل و رذائل اخلاقی مانند بدگویی، حسادت، تهمت، ریا، بدخلقی را از خود دور نماید .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان، ماه اصلاح سبک زندگی است، گفت: رمضان ماه تمرین روحیه و توانایی برای کسب فضائل اخلاقی، قرآنی و تمرین صبر و جهاد با نفس بوده که در این راستا صبر و شکیبایی از مولفه های مهم برای رسیدن به تهذیب نفس است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان با روزه داری، شب زنده داری و مناجات ویژه این ایام صبر و بردباری را در این ماه تمرین می کنند، بیان داشت: با تمرین این فضائل می توان به سعادت حقیقی و آرامش معنوی دست یافت.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان افزود: انسان با تدبر در آیات قرآن، انجام واجبات، ترک محرمات و همچنین بهره گیری از دو فضیلت اخلاقی صبر و فروبردن خشم ، می تواند نور سعادت و خوشبختی را برای دنیا و آخرت خود رقم زند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha