جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم کبری خزعلی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که برخلاف آنچه گفته می شود، سند ۲۰۳۰ تعهدآور است و صرفا برنامه‌ای برای آموزش و پرورش نیست، گفت: این سند کاری می‌کند که جامعه از دوران کودکی کاملا سکولار، مطیع، منعطف و مطابق با تربیتی که غربی‌ها می‌خواهند، پرورش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر کبری خزعلی، در جمع طلاب مکتب نرجس(س) مشهد، به سند 2030 اشاره کرد و با بیان اینکه هر گونه قرار داد بین المللی و سند در کشور اسلامی ایران باید متناسب با دین باشد و در غیر این صورت ارزشی ندارد، گفت: سند 2030 همه ارزش های دین را نادیده گرفته و به شکل دیگری به مذهب و اعتقادات کشورهای اسلامی توهین کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سند به صورت منطقه ای در کشورهای توسعه یافته و دارای پیشرفت مانند کشورهای غربی طراحی شده است، افزود: این در حالی است که درباره کشورهای در حال توسعه، سیاست تنظیم خانواده بر مبانی کنترل جمعیت است تا جایی که یک کارشناس تاریخ بیان می کند که در این سال ها ایران سقوط کم نظیری در تاریخ بشریت داشته و میزان رشد تا این حد پایین آمده است.

نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي در شوراي زنان ابراز کرد: برای کنترل جمعیت در کشور ایران و سایر کشور های در حال توسعه عناوین کنترل یا تنظیم خانواده را به اسامی دیگر تغییر دادند ولی همین سیاست را دنبال می کنند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در بخش دیگری از این نشست به مواردی از این سند اشاره کرد که فعالیت دبیران آموزش و پرورش ایران را زیر سؤال می برد و بر همین اساس گفت: غربی ها نسبت به آموزش در ایران به بانوانی اشاره دارند که دبیران افسرده و دچار مشکلات روانی هستند که در آموزش و پرورش فعالیت می کنند. برای پاسخ به این دروغ پردازی و سیاه نمایی حضور حداکثری دختران کافی است به دانش آموزان دختری اشاره کنیم که در کنکور یا مقاطع مختلف تحصیلی المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی حضور می یابند.

وی همچنین درباره رشد و پیشرفت علمی در کشورها با توجه به سند 2030 یادآور شد: بر اساس آن، کشورهای توسعه یافته باید پیشرفت و کیفیت برنامه ریزی خود را افزایش دهند و این در حالی است که کشورهای در حال توسعه می بایست نیروی علم و فناوری خود را در اختیار این کشور ها قرار دهند و با هماهنگی کشورهای مشخصی در کشور خود فعالیت علمی داشته باشند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه سند 2030 در واقع برای ما  تعیین تکلیف می کند و برای خود حق نظارت قائل است، گفت: اگر این سند اجرا شود، برای کشور یک خطر بزرگ و تهدیدهای زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با اذعان بر این که بر خلاف آنچه گفته می شود، سند 2030  تعهدآور است و صرفا برنامه‌ای برای آموزش و پرورش نیست، تصریح کرد: این سند برنامه‌ای کلان برای اداره کل جامعه از جمله نهادهای رسمی و غیررسمی،‌ دولتی و غیر دولتی است.

خزعلی با بیان اینکه بنابراین سازمان‌های داخلی ایران در صورت قبول این سند، ناچار هستند برنامه‌های فنی و آموزشی‌شان را از یونسکو بگیرند، گفت: این سند کاری می‌کند که جامعه از دوران کودکی کاملا سکولار، مطیع، منعطف و مطابق با تربیتی که غربی‌ها می‌خواهند، پرورش پیدا کند.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha