پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرائت قرآن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: هنگامی‌که کسی قرآن را به‌عنوان کلام خدا پذیرفت به این معنی است که همه سوره‌ها و آیات آن را پذیرفته و یک مسلمان واقعی هم کسی است که تسلیم همه آیات قرآن باشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، شامگاه شنبه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع طلاب، روحانیون و روزه‌داران در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: در روايات آمده که اعمال انسان­ها بر دليل و حجّت خداوند بر روي زمين عرضه مي­شوند که حجت­هاي خدا بر روي زمين بايد مانند حضرت رسول (ص) صفات خاصي را دارا باشند تا بتوانند جانشين حضرتش باشند.

وی افزود: فرشتگان و جبرئيل در زمان حيات پيامبر (ص) بر آن حضرت نازل مي­ شدند که  پس از رحلت آن حضرت نيز بايد بر کسي نازل شوند و آن‌کس بايد متّصف به صفات حضرت رسول (ص) باشد و آن وجود کسي نيست جز جانشينان معصوم حضرت يعني همان کساني که پس از حضرت، خليفه واقعي او در زمين ­اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تصریح کرد: نزول گاه فرشتگان آستان مبارک ائمّه اطهار(ع) است و در زمان ما «امام زمان» همان کسي است که فرشتگان براي طواف برگردش به محضرش شرفياب مي ­شوند تا مقدّرات با دست مبارکشان امضا شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هنگامی‌که کسی قرآن را به‌عنوان کلام خدا پذیرفت به این معنی است که همه سوره‌ها و آیات آن را پذیرفته و یک مسلمان واقعی هم کسی است که تسلیم همه آیات قرآن باشد.

وی اظهار داشت: فرشتگان و روح، در هرسال، دائماً نازل می‌شوند؛ پس باید به‌طور مدام شخصی به‌عنوان «ولی» این امر باشد که به‌سوی او نازل و ارسال گردند که او همان ولی جهان و جهانیان خواهد بود و هم اوست که اطاعتش بر همگان واجب است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیچ‌کس جز پیامبر و اوصیاء معصومینش(ع) نمی‌توانند مدعی این امر باشند و اساساً هم نیستند، باید از اوصیاء و پیامبر همواره کسی باشد که در شب قدر توسط روح و فرشتگان از جانب یزدان هر امری بر او نازل شود.

وی گفت: هرکس نزول پیوسته فرشتگان و روح را در شب قدر بپذیرد که اگر به قرآن ایمان دارد باید بپذیرد، ناگزیر باید ولی امر را هم بپذیرد وگرنه کافر به بعضی از آیات قرآن خواهد بود، که در آن صورت چنین کسی بنا بر بیان خود قرآن کریم کافر واقعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بیان داشت: از حضرت صادق(ع) نقل‌شده که فرموده‌اند: «ما قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم»، «شب قدر» فاطمه و «قدر» خداست، پس کسی که فاطمه(س) را آن‌گونه که باید، بشناسد، شب قدر را درک کرده است و این اشاره به مقام ولایت آن بانوی معصوم (س) نیز دارد.

وی افزود: از طرفی، همان‌گونه که در شب قدر امر حق بر امام به حق فرود می‌آید، نزول گاه نور پاک امامان معصوم(ع) نیز وجود مقدس فاطمه زهرا(س) است؛ که حقیقتاً هرکس آن بانو را شناخت و به عظمت مقام فرزندان معصومش و همسر مظلوم و معصومش پی برد، شب قدر را درک کرده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: بنابراين نصّ قرآن و مفاد روايات فراواني شب قدر را ظرف زماني تقدير امور معرفي نموده ­اند و چون اثبات شد که شب قدر همه‌ساله وجود دارد و همه‌ساله فرشتگان فرود مي­آيند، ضرورت وجود نزول گاه فرشتگان و ضرورت وجود مجراي امور و کسي که مقدّرت الهي را امضاء نمايد، مطرح مي­شود و لزوم همراهي شب قدر (ظرف زماني) و اجراکننده (امام زمان)،  و اين­که تنها امام، انسان کامل و ظرف کلمات نوراني قرآن است، ضرورت وجود حجت الهي و واسطه فيض در جريان نزول فرشتگان و تقدير امور اثبات شد .

وی با بیان اینکه بهترین عمل در شب قدر توجه و دعا برای امام زمان (عج) است، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال نجات هستیم باید نسبت به امام زمان معرفت و بصیرت داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha