پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه / نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه جلسات قرائت قرآن باید روحانی محور باشد، گفت: اگر این جلسات روحانی محور نباشند باتوجه به افزایش مطالبات مردم در زمینه های مختلف و سطح پایین علمی برخی از مربیان قرآنی، اطلاعات اشتباه به آنها داده می شود و این کار باعث بروز مشکلاتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، صبح امروز در جمع روحانیون یزدی با بیان ارکان جلسات قرآن کریم، نخستین رکن آن را مربی دانست و گفت: مربی قرآن کریم می تواند اعم از روحانی یا اساتید دیگر قرآن باشد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد به دیگر ارکان جلسات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن آموز، منزلی که در آن جلسات قرآن برگزار می شود، صاحب منزل، برنامه و همچنین حامی از دیگر ارکان مهم در برگزاری جلسات قرآن کریم در منازل است.

وی با تاکید بر اینکه جلسات قرائت قرآن باید روحانی محور باشد، خاطر نشان کرد: اگر این جلسات روحانی محور نباشند باتوجه به افزایش مطالبات مردم در زمینه های مختلف و سطح پایین علمی برخی از مربیان قرآنی، اطلاعات اشتباه به آنها داده می شود و این کار باعث بروز مشکلاتی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: طلاب و روحانیون می توانند با افزایش فعالیت های خود در زمینه قرآن کریم و حضور گسترده در جلسات معنوی قرآن بسیاری از این مشکلات را برطرف سازند.

کارکردهای برگزاری جلسات خانگی قرآن

وی به کارکردهای جلسات خانگی قرآن کریم اشاره و مطرح کرد: جلسات معنوی خانگی قرآن کریم کارکردهایی از لحاظ آموزشی، تبلیغی و ترویجی ، اخلاقی و تربیتی ، مشاوره ای(برای رفع مشکلات اهالی محله)،فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و ... را می توان نام برد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در خصوص تقسیم بندی جلسات قرآن کریم از نظر قرآن آموزان ، گفت: این جلسات در مقاطع مختلف مانند کودکان ، نوجوانان ، دانش آموزی، دانشجویی، بسیجی و ... باشد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما روحانیون این است که جلسات قرآنی را مردمی سازی کنیم ، افزود: بعد از انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری جلسات قرآنی سرمایه گذاری های بسیاری انجام دادند و به برکت انقلاب اسلامی ده ها تفسیر و شیوه های قرآن کریم نوشته شده است ولی متاسفانه حتی در تلاوت نیز قرآن کریم مهجور است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجمات فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر آثار برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با تاکید بر اینکه جلسات قرآنی باید به صورت سیار برگزار شود، خاطر نشان کرد: اینکه جلسات قرآنی به صورت ثابت در برخی از مراکز برگزار می شود، آن اثر لازم را نخواهد داشت و برای اینکه اثر بیشتری در جامعه داشته باشد باید صورت سیار برگزار شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha