جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کفیل

حوزه/ معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود (عج) گفت: دغدغه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) هم ظهور است پس در این ایام برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) دعا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمدصادق کفیل شامگاه شنبه در جمع نمازگزاران و روزه داران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه شب قدر شب تعیین مقدرات است، اظهار کرد: تایید و تعیین مقدرات بر اساس عمل و نظام زندگی انسان است، مهم این است که در شب قدر با چه ظرفی وارد می شویم.

وی ادامه داد: شب قدر از هزار ماه فضیلت اش والاتر است، حال سوال آن است که ما به عنوان منتظر حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) چه قدر توان جذب این فضیلت را داریم. گام اول برای بهره برداری از شب قدر بزرگ شدن و بلندنظری است، ظرفی می تواند در شب قدر خوب بهره وری کند که ظرف تمیزی باشد لذا ما در شب قدر استغفار و توبه می کنیم تا بتوانیم نور و رحمت خدا و عنایت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) را جذب کنیم.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد فرهنگی آموزشی مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه) تصریح کرد: در شب قدر انسان باید بداند که با چه کسی طرف است و از که چه می خواهد، اینگونه است که بر اساس میزان شناخت اش از خدا خواسته اش متفاوت می شود. نکته دیگر که در شب قدر هست اینکه انسان وقتی که وارد این ایام می شود با فقر الی الله مواجه می شود. در واقع فقر الی الله در شب قدر تجلی می یابد.

حجت الاسلام کفیل گفت: در لیالی قدر باید با همه وجود به سمت خدا برویم، خداوند متعال می توانست خودش مقدرات ما را بنویسد اما در نوشتن مقدرات فرمود که می خواهم خودت بیایی و بگویی چه می خواهی، چه نگاه و افقی داری؟ اصلا نگاه ات به عالم و زندگی چیست بنده من. بنابراین، ما در شب قدر به طور طبیعی این دعا کردن، خواستن و حاجت مان باید با تمام وجود نیاز به خدا باشد.

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: گاهی انسان تعارفی دعا می کند،  منبر تمام می شود و دعا می کند ولی یک موقع شب قدر شب «اضطرار الی الله» است، شب نیاز به حجت است، شبی است که خدا خودش به منِ بنده گفته است که از من بخواه تا برآورده کنم. اما این خواستن مهم است که چگونه باشد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد فرهنگی آموزشی مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه) تاکید کرد: اگر الان به ما بگویند که یک دعای مستجاب در شب قدر داری دعای ما چیست؟ انسان دنبال یک چیز جامع می گردد، وقتی که به او بگویند که یک خواسته ات را جواب می دهیم دنبال مهم ترین ها می رود.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه شب قدر، شب خداخواهی است، ابراز کرد: لیالی قدر شب هایی است که انسان باید جدی به خدا بگوید که خدایا من می خواهم در تمام زندگی ام با تو باشم. شب قدر شب شناخت خدا و شب آغاز زندگی با خداست، شب با خدا زیستن است، ما با خدا زندگی نمی کنیم، ما گاهی به خدا سر می زنیم، خدا با ما زندگی می کند ولی ما مسیر زندگی مان را عوض کرده ایم.

وی ادامه داد: نکته مهم در لیالی قدر آن است که اوج توحید و اجابت همه دعاهای ما در ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) محقق می شود. هرچه که بخواهیم در ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) است و انسان در شب قدر جدا دنبال نتیجه است. باید در این ایام که شب دعا و خواستن است قلبا و جدا فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را طلب کنیم. اعمال ما بر امام حی و حاضر عرضه می شود پس انسان باید سعی کند که خواسته هایش بر اساس خواسته مولایش باشد.

این پژوهشگر مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: یک منتظر واقعی می خواهد در شب قدر به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) نزدیک تر شود. این لیالی زمان انس با حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) و راه انس حرکت بر اساس دغدغه است و دغدغه ما دغدغه ظهور است. دغدغه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) هم ظهور است پس در این ایام برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) دعا کنیم.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha