پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در روایت آمده است که از امام صادق(ع) پرسیدند: «نگاه با محبت به چهره عالم، عبادت است؟» که حضرت در پاسخ فرمودند؛ «مقصود، آن عالمى است كه هرگاه به او نگاه كنى، تو را به یاد آخرت بیاندازد».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ادامه سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، با اشاره به راه‌های هدایت مردم به سوی صراط حق، اظهار داشت: انسان از دو طریق «قرآن کریم» و «عترت پیامبر(ص)» هدایت می‌شود و همان‌گونه که قرآن کتابی برای انذار و هدایت انسان‌ها می‌باشد، پیامبر(ص) و امامان معصومین(ع) نیز سبب هدایت بشریت به سوی خداوند هستند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به آیه 7 سوره رعد مبنی بر «إِنَما اَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِ قَوْمٍ هادٍ»، گفت: در ترجمه این آیه می‌خوانیم «پیامبر تو فقط بیم دهنده‌ای و برای هر قومی راهنمایی وجود دارد»؛ که راهنمایان و هادیان امت رسول‌الله همان عترت و اهل‌بیت مطهرش می‌باشد.

استاد برتر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اینکه ائمه اطهار (ع) زنده کننده مفاهیم واقعی قرآن در جامعه هستند، تصریح کرد: امامان (ع) نه‌تنها با زبان بلکه با عمل و رفتار خود نیز مردم را هدایت می‌کنند؛ به همین دلیل تأسی از سیره معصومین(ع) رمز سعادت و عاقبت‌به‌خیری مؤمنان است.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان با بیان اینکه در غیاب معصوم(ع) علمای دین جانشینان وجود مطهرشان هستند، گفت: در روایت آمده است که از امام صادق(ع) پرسیدند: «النَّظَرُ إِلَى‏ وَجْهِ‏ الْعَالِمِ‏ حُبّاً لَهُ عِبَادَةٌ ؟» یعنی «نگاه با محبت به چهره عالم، عبادت است؟» که حضرت در پاسخ فرمودند؛ «هُوَ الْعَالِمُ الَّذِی إِذَا نَظَرْتَ إِلَیْهِ ذَكَّرَكَ الْآخِرَة» یعنی «مقصود، آن عالمى است كه هرگاه به او نگاه كنى، تو را به یاد آخرت بی اندازد».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha