شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ترویج شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر"، گفتند: نظام سلطه با این شعار، بر سر مسلمانان و جمعیت های تحت سلطه خود کلاه گذاشت، در حالی که این مسئله برخلاف تعلیمات قرآن، اسلام و روایات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در برنامه «چشمه معرفت» که از شبکه سوم سیما پخش شد، در ادامه تفسیر دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه به مسئله جمعیت اشاره کردند و اظهار داشتند: در دنیای امروز، غلبه روحیه مادی گری و رفاه طلبی دست به دست یکدیگر داد تا افراد تمایل کمتری به فرزندآوری داشته باشند.

ایشان تصریح کردند: نظام سلطه هم از این فرصت برای کاهش جمعیت مسلمانان استفاده کرد و شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" را در میان مسلمانان سردادند و در گام های تدریجی، اقدامات خود را عملی کردند تا افراد بعد از تولد یک فرزند، خود را عقیم کنند و نتوانند فرزندی در آینده بیاورند و ما به این ترتیب به سوی کاهش جمعیت مسلمین رفتیم.

معظم له افزودند: نظام سلطه این کلاه را بر سر مسلمانان و جمعیت های تحت سلطه خود گذارد در حالی که این مسئله برخلاف تعلیمات قرآن، اسلام و روایات اسلامی است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اصولا جمعیت حرف اصلی را در جامعه می زند، ابراز داشتند: دارا بودن معادن زیرزمینی، زمین های کشاورزی، صنایع و کارخانجات بسیار خوب است اما حرف اصلی را انسان هایی می زنند که فرهیخته اند و این تشکیلات را اداره می کنند؛ آنها باید افزایش پیدا کنند نه کارخانه، زمین و معادن؛ دشمنان این فریب را به ما دادند و مدت ها شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" را تبلیغ و افراد را به تک فرزندی ترغیب کردند در حالی که این مسئله خلاف آیات قرآن و روایات است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه 12 سوره نوح«وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا»، اظهار داشتند: نوح پیامبر به قوم خود می گوید  ایمان بیاورید و از گناهان توبه کنید تا خداوند باران های پربرکت برای شما نازل کند، فرزندان بسیار به شما می دهد، باغ های سرسبز و نهرهای جاری قرار می دهد و اموال شما را زیاد می کند؛ قرآن در این آیه، مسئله فرزندان را در کنار نعمت های مهم الهی قرار می دهد؛ این یعنی فرزند نعمت است نه زحمت!

ایشان همچنین به آیه 72 سوره نحل «وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللَّهِ هُمْ يَكْفُرُونَ» اشاره کردند و افزودند: قرآن در این آیه می فرماید خداوند برای شما از خودتان همسرانی قرار داد و از همسران برای شما فرزندان و نوه هایی قرار داد و روزی های پاکیزه نصیب تان کرد؛ یعنی در کنار روزی های پاکیزه، مسئله فرزندان و نوه ها به عنوان یک نعمت در قرآن مجید شمرده شده است.

معظم له با اشاره به روایات اسلامی در توصیه به ازدواج و فرزند آوری، گفتند: رسول اکرم(ص) می فرماید ازدواج کنید و فرزندانی را به بار بیاورید که من در میان امت به افزایش فرزندان شما مباهات کنم؛ در حالی که تاکید آیات و روایات بر افزایش جمعیت است، شاهد کاهش آمار جمعیت شدیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه هر اندازه جمعیت کم شود، قدرت کم می شود، اظهار داشتند: در بعضی از کشورها که گرفتار کمبود جمعیت شدند، جوایز و امتیازات سنگینی برای افزایش جمعیت تعیین کردند تا اگر به جای یک فززند، دو یا سه فرزند بیاورند، جوایز خوبی به آنها دهند زیرا می دانند آنچه فرزند، جمعیت و انسان ها حرف اول را می زنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برکات تربیت فرزند صالح، گفتند: در روایات اشاره شده انسانی که از دنیا می رود، پرونده اعمالش مختومه و دستش از این دنیا کوتاه می شود اما اگر فرزند صالحی داشته باشد و او کارهای نیکی انجام دهد، در پرونده اعمال والدین هم نوشته می شود؛ بنابراین اگر یک نسل خوبی از یک انسان پرورش پیدا کند که کارهای خیر انجام دهند، برکات آن به پدر و مادر در عالم برزخ می رسد.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: امیدوارم همه برادران و خواهران مخصوصا جوانان عزیز تقلید کورکورانه غربی را رها کنند و به دنبال داشتن فرزندان متعدد باشند و جمعیت کشور زیاد شود زیرا افزایش جمعیت سبب قوت و قدرت کشور و نظام خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha