جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱ کشته و ۸ زخمی در پی زیرگرفتن شدن نمازگزاران در نزدیکی مسجد لندن

حوزه/در یک حمله اسلام‌هراسی یک خودروی ون عابران را در پارک فینزبری در نزدیکی مسجد لندن زیر گرفته و پلیس آمار تلفات را ۱ کشته و ۸ زخمی اعلام کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، اخبار ارسالی از حمله یک راننده خودرو به عابران در فینزبری پارک در نزدیکی مسجد لندن منجر حاکی است این یک حادثه اسلام‌هراسی بوده است. آمار تلفات این حمله 1 کشته و 8 زخمی اعلام شده‌اند. مجروحان حادثه به بیمارستان‌های جداگانه‌ای منتقل شده‌اند. و 2 نفر نیز در صحنه حادثه مورد درمان قرار گرفته‌اند.

شاهدان عینی می گویند که پس از توقف خودرو دو فرد مظنون گریخته و فرد راننده گرفتار شده است. گفته می‌شود راننده ون دستگیر شده و فرد متهم  که نام او هنوز فاش نشده نیز به بیمارستان منتقل شده تا از نظر روان‌شناسی مورد بررسی قرار بگیرد.

پلیس متروپولیتن با طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بخش ضدتروریستی تحقیقات در این رابطه را به عهده گرفته و این حادثه به عنوان یک حادثه نفرت محور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمد کزبار رئیس مسجد گفت: هر کس این اقدام را انجام داده هدفش آسیب رساندن به مردم بوده و این یک اقدام تروریستی است.

شورای مسلمانان بریتانیا طی بیانیه‌ای با محکوم ساختن این حادثه را به طور گسترده‌ای یک حمله تروریستی توصیف کرد.

هارون خان دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: شاهدان می‌گویند که راننده ون عمدا عابران را زیر گرفته، آن هم نمازگزارانی که خودشان در آن لحظه برای دیدار از یک بیمار می‌رفته‌اند.

پلیس لندن بامداد دوشنبه اعلام کرد که حمله یک راننده خودرو به عابران پیاده در منطقه فینزبری پارک در شمال لندن نزدیک یک مسجد دستکم 10 نفر زخمی برجای گذاشت و مجروحان مسلمانان روزه دار بودند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که نیروهای نیروهای پلیس خیابان های اطراف را مسدود و امدادگران به منطقه اعزام شده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha