سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد

حوزه /حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رشد سیاسی و بصیرتی طلاب را از ضرورت های امروز حوزه خواند و تصریح کرد: روحانیون به عنوان قشر تاثیرگذار فکری، فرهنگی، علمی، سیاسی باید با مسائل روز آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی، در نشستی با مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر ضرورت آگاهی طلاب نسبت به مسائل سیاسی روز، گفت: اگر از آغاز سال تحصیلی جدید 9۷_9۶  طرح بصیرتی طلاب در استان اجرا شود، شاهد رشد سطح علمی و سیاسی طلاب در تمام زمینه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در طول سال تحصیلی جلساتی برای خانواده های طلاب برگزار شود، خاطر نشان کرد: این جلسات بسیار مفید است و می تواند به رشد علمی و تهذیبی طلاب کمک زیادی کند.

استاد حوزه علمیه یزد بر توجه بیشتر اساتید و طلاب در زمینه نگارش تاکید و مطرح کرد: امروزه روحانیون به عنوان قشر تاثیرگذار فکری، فرهنگی، علمی، سیاسی باید با مسئله نگارش و دست به قلم بردن آشنایی کامل داشته باشند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد خاطر نشان کرد: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید از سطح یک قلم به دست بگیرند تا بتوانند علوم را به‌صورت کاربردی استفاده کنند و همچنین در جشنواره های مختلف حضور چشمگیر داشته و نوشته خود را به گونه ای نگارش کنند که سال های آینده بتوانند آن را به عنوان منبعی ارزشمند در اختیار دیگران قرار دهند.

وی افزود: رابط استاد و طلبه باید رابطه صمیمی و دوستانه باشد به گونه ای که اگر طلبه با مشکلی روبه رو شد آن را به استاد خود به عنوان یک دوست و امین منتقل کند و استاد نیز در صدد رفع آن برآید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی یکی از راهکارهای برقراری رابطه صمیمی استاد و طلبه را برگزاری اردوهای مشترک عنوان کرد و گفت: حوزه استان می تواند با برنامه ریزی دقیق برگزاری یک اردوی مشترک را بین اساتید و طلاب پایه ریزی کند تا آنها بتوانند در طول یک یا دو شبانه روز با یکدیگر به صحبت بنشینند تا احساس صمیمیت بیشتری ایجاد شود.

استاد حوزه علمیه یزد در پایان اظهار داشت: اگر طلاب در طول سال تحصیلی خود دیداری با بزرگان و علما داشته باشند تاثیرات بسیار مثبتی در آنها خواهد داشت و می تواند مدت ها آنها را نسبت به ادامه استوار در تحصیل تشویق کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha