شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
توسعه پروژه «آشپزخانه اطعام فقرا» توسط مسلمانان نیویورک

حوزه/ آشپزخانه اطعام فقرا در شهر تروی که در آغاز تنها با ۷ داوطلب کار خود را آغاز کرده اکنون ۲۰۰ داوطلب دارد و ماهانه ۳۰۰-۵۰۰ وعده غذایی برای پناهگاه بی‌خانمان‌ها فراهم می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  troyrecord، مسلمانان جامعه اسلامی شهر تروی در ایالت نیویورک آمریکا ماهی یک بار و روزهای شنبه در پروژه «آشپزخانه اطعام فقرا» شرکت کرده و غذای گرم به پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها و نیازمندان آماده می‌کنند.

آشپزخانه اطعام فقرا که در آغاز تنها با 7 داوطلب کار خود را آغاز کرده اکنون 200 داوطلب دارد و  ماهانه 300-500  وعده غذای گرم برای پناهگاه بی‌خانمان‌ها فراهم می‌کند.

عظمی پوپل

داوطلبان مسلمان شرکت کننده در این پروژه از مسجد الهدایت در شهر تروی، همچنین در پروژه‌ای موازی با عنوان «عیادت از بیماران» از خانه سالمندان و منازل بیماران نیازمند بازدید به عمل آورده، به مراکز پناهندگان سوری سر زده و سعی می‌کنند حمایت مالی و انسانی برای آنان فراهم کنند.

عظمی پوپل مدیر داوطلب پروژه آشپزخانه اطعام فقرای مسلمانان در این باره می‌گوید: وقتی فرزندانم بزرگتر شدند و فرصت مشارکت پیدا کردم، تصمیم گرفتم وارد پروژه شوم. علتم برای این کار به خاطرات دوران کودکیم مربوط می‌شود. من همیشه می‌دیدم که مادرم برای دیگران آشپزی می‌کرد و به آن‌ها غذا می‌داد.

 

این بانوی مسلمان درباره دلیل داوطلب شدن در این پروژه می‌گوید: مذهبم دلیل اصلی این کار بود. خیریه از نظر اسلام بسیار مهم است. وقتی از بیماری عیادت می‌کنیم یا عمل خوبی انجام می‌دهیم نباید هدف‌مان شناخته شدن باشد بلکه هدف خدمت به خداوند است. هنگام عبادت خداوند نژاد و رنگ پوست اهمیت ندارد، بلکه همه مسلمان هستیم.

وی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که نیازمندی به پروتئین بیشتر از همه چیز است. به همین دلیل نیز یکی از کارهای دیگر ما گذاشتن یک یخچال در یکی فروشگاه‌های محلی بود تا مردمی که برای خرید گوشت می‌آمدند بتوانند گوشت‌‌های اهدایی‌شان را در آنجا بگذارند.

این بانوی خیر در پایان می‌گوید: من دوست دارم ببینم که برنامه ما رشد داشته باشد و مانند دیگر سازمان‌های خیریه و عام المنفعه با کمبود بودجه روبرو هستیم. مردمی که به آن‌ها غذا می‌دهیم با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند. آن‌ها باید بدانند که ما اهمیت می‌دهیم و درک می‌کنیم. ما شکم گرسنگان را سیر می‌کنیم اما اینکه لبخند به لب داشته باشیم مهمتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha