جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعزام مبلغ جهادی

حوزه/ مسئول اعزام مبلغین مفسر مجمع عالی تفسیر، از اعزام ۱۰۰ مبلغ مفسر قرآن کریم از قم به دیگر شهرهای کشور در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: چهار سال است بحث اعزام مبلغین مفسر از طرف مجمع عالی تفسیر حوزه با همکاری نهادهای مختلف از جمله دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی در حال انجام است که خوشبختانه در طول این چهار سال شاهد رشد کمی و کیفی در مباحث تفسیری به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان هستیم.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در سال اول و دوم این طرح، 30 استاد تراز اول به مراکز استان ها اعزام شدند و سال گذشته نیز به عنوان سومین سال ، 60 نفر از اساتید برجسته تفسیر قرآن به شهرهای اول و دوم استان ها اعزام شدند و به لطف الهی امسال توانستیم در چهارمین سال اجرای این طرح، یک صد نفر از اساتید شاخص مباحث تفسیری که در قم اشتغال به تدریس دارند را اعزام نماییم.

عضو شورای منتخب مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم همچنین گفت: به لطف الهی جریان سازی خوبی در زمینه مباحث تفسیری در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاده به گونه ای که ائمه محترم جمعه و علمای بلاد و روحانیون مستقر در شهرها ، همه در حال بیان مباحث تفسیری قرآن در این ماه عزیز هستند.

وی اضافه کرد: نکته مهم در این میان آنکه هر چند تاکنون مجالس قرائت قرآن در اقصی نقاط کشور رایج بوده که البته برکاتی هم به همراه داشته اما با ترویج مباحث تفسیری ، ماموریت اصلی و مسئولیت مومنین که تدبر در آیات قرآن می باشد، رو به فزونی گذاشته است، ضمن آن که در سال های اخیر به مرور شاهد افزایش تقاضای نهادهای فرهنگی ، دانشگاهی ، نظامی و انتظامی برای اعزام مبلغینی بوده ایم که در تفسیر قرآن تبحر ویژه ای داشته و دارند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: امسال ما به مبلغان اعزام شده این پیشنهاد را دادیم که اگر این صد نفر هر کدام در روز سه جلسه داشته باشند، روزانه 300 جلسه تفسیر قرآن در شهرهای بزرگ در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که اگر این جلسات را در سی روز ماه رمضان محاسبه کنیم در مجموع 9 هزار جلسه و موضوع قرآنی را شامل می شود که خود می تواند در ترویج مباحث قرآنی در فضای حقیقی و مجازی ، برکات و ثمرات بسیاری به همراه داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مجمع عالی تفسیر و نهادهای همکاری کننده در اجرای این طرح ارزشمند گفت: از شخصیت ها و اساتید تفسیر که امسال به استان های مختلف اعزام شده اند خواسته شده تا هر کدام سه موضوع ناب را به مجمع عالی تفسیر ارایه دهند تا ماحصل این مباحث در قالب مجلداتی به چاپ برسد.

حجت الاسلام  والمسلمین بنیادی در خاتمه افزود: بی شک حمایت نهادهای مختلف تبلیغی و فرهنگی از این حرکت شایسته می تواند قلوب تشنگان معارف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) را هر چه بیشتر و بهتر سیراب نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha